Authors | زهرا شوندی,اسماعیل مزروعی نصرآبادی |
---|---|
Journal | کاوشهای مدیریت بازرگانی |
Page number | ۳۶۵ |
Volume number | ۱۲ |
IF | ثبت نشده |
Paper Type | Full Paper |
Published At | ۱۳۹۹/۰۸/۰۳ |
Journal Grade | Scientific - research |
Journal Type | Electronic |
Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
Journal Index | ISC |
Abstract
هدف مقاله، بررسی مزایای همکاری-رقابت در جهت آگاهسازی و اعتمادسازی میان شرکتها مؤثر است. لذا شناسایی مزایای همکاری-رقابت با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری در هنر-صنعت فرش دستبافت ایران تبیین میشود. جامعه آماری آن متشکل از تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران، استان قم است که با استفاده از روش قضاوتی نمونهگیری شدهاند. این پژوهش از نظر هدف اکتشافی و از نظر رویکرد کیفی-کمّی است و برای تجزیه و تحلیل دادهها از سه روش تحلیل محتوا، مدیریت تعاملی و مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده شده است. مطابق یافتههای تحقیق در هنر-صنعت فرش دستبافت 5 مزیت اصلی در شبکه همکاری-رقابت به نامهای خلاقیت، یادگیری، بهرهوری، قدرت و توسعه وجود دارد که شناسایی روابط میان آنها نشان میدهد که مزیت خلاقیت و یادگیری کلیدیترین عوامل هستند.
tags: ساختاری-تفسیری؛ مدلسازی؛ مزایا؛ همکاری-رقابت؛ هنر-صنعت فرش دستباف