Authors | احسان صنعتکارفر,محسن نیازی,علی فرهادیان |
---|---|
Journal | مطالعات راهبردی فرهنگ |
Page number | ۲۹ |
Volume number | ۲ |
IF | ثبت نشده |
Paper Type | Full Paper |
Published At | ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ |
Journal Grade | Scientific - research |
Journal Type | Electronic |
Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
Journal Index | ISC |
Abstract
در سال هاى اخیر آموزش مجازى به واسطه شیوع ویروس کرونا و غیرحضورى شدن آموزش ها، پژوهش هاى متعددى پیرامون وضعیت شناسى آموزش مجازى مدارس منتشر شده است. ازاین رو هدف پژوهش پیش رو، شناسایى مسائل آموزش مجازى با روش فراترکیب است. بر این اساس، پس از بررسى مقالات متعدد 17 اثر انتخاب گردید. بر پایه نتایج این پژوهش، درمجموع 47 کد به عنوان فرصت و 79 کد آن به عنوان چالش تعیین گردید. بر این اساس، فرصت ها و چالش هاى آموزش مجازى در شش مؤلفه و در سه سطح تقسیم شدند. یافته هاى حاصل از این پژوهش حاکى از آن است که از میان مؤلفه هاى موجود، صرفاً دو مؤلفه بهره ورى و سازمانى، فرصت هایش بیشتر از چالش هایش بوده 1 تا بیش از 3 برابر بیشتر از فرصت هاى موجود در آن مؤلفه / و در میان سایر مؤلفه ها، چالش ها از 5 در میان منابع مختلف بوده است. همچنین بیشترین نسبت چالش براى مؤلفه اجتماعى- زیستى و بیشترین نسبت فرصت براى مؤلفه بهر هورى بوده است.
tags: آموزش آنلاین، آموزش الکترونیک، آموزش مجازى، شبکه شاد، ویروس کرونا.