عوامل مؤثر بر ارتقای فرهنگ کار در بین زنان

Authorsمحسن نیازی,زهرا صادقی آرانی,زینب امیدی
Journalمطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه شناسی
Page number۲۵
Volume number۶
IFثبت نشده
Paper TypeFull Paper
Published At۱۴۰۲/۰۲/۱۸
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal IndexISC

Abstract

ینپژوهش با هدف شناساییعوامل موثر بر ارتقایفرهنگ کار دربینزنان انجام گرفته است. تحقیقحاضر از ایننظر اهمیتدارد که تاکنون مقاالتیدر اینزمینهبا روش مدلسازیساختاریتفسیریانجام نشده است و تحقیقاز این نوآوریبرخوردار است ویکیاز مسائل مهم جامعه امروزهاست. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردیوگردآوریدادهها توصیفیاز پیمایشبوده وابزار گردآوریاطالعات پرسشنامه و جدول ماتریسیمحقق ساخته است. و بااستفاده از تکنیک مدلسازیساختاریتفسیریو براساس نظرات خبرگان، روابط بینعوامل مختلف تعیینو تحلیلشد.یافتههابا مرورسیستماتیکپیشینهنظریو عملیعوامل اثرگذارشناساییشدند که در21دسته اصلیقرار گرفتند. تحلیلروابط متغیرهامنجر به استخراجیکمدل شش سطحیشد. اعتقادات مذهبیو ویژگیروانشناختی،سبکهایمدیریتو عوامل جمعیتشناختیبا قرارگیریدر سطح پنجم و ششم مهمترینعوامل محسوب میشوند. همچنینپس از تحلیل MICMACمتغیرهادر سه گروه متغیرهایکلیدی،پیونددهندهو وابسته قرار گرفتند و هیچمتغیریدر گروه متغیر مستقل خودمختار قرار نگرفت. با توجه به سطحبندیو روابط بینعوامل تاثیرگذارهرگونه برنامهریزیجهت ارتقای فرهنگکار در بینزنان با ارائهیکمدل سلسله مراتبیمستلزم نگاهیهمه جانبه و توجه به سطوح میانیاست

tags: کار، فرهنگ کارو اشتغال زنان ، ارتقایفرهنگ کار، مدلسازیمعادالت ساختاریتفسیری