CV Personal Website
QR


Mohsen Niazi

Mohsen Niazi

Professor

College: Faculty of Humanities

Department: Social Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 1344

CV Personal Website
QR
Mohsen Niazi

Professor Mohsen Niazi

College: Faculty of Humanities - Department: Social Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 1344 |

طراحی الگوی عوامل مؤثر بر اعتماد سازمانی در ایران

Authorsمحسن نیازی,کمال سعیدی,مژگان سعیدی
Journalمطالعات رفتاری و تعالی سازمانی
Page number۱۷
Volume number۱
IFثبت نشده
Paper TypeFull Paper
Published At1403/03/09
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal IndexISC

Abstract

 مفهوم اعتماد و مسائل مربوط به آن در چند سال گذشته به طور فزاینده ای به محور مورد مطالعه سازمان ها تبدیل شده است. امروزه, اهمیت اعتماد در سازمان ها به خوبی آشکار شده چراکه برقراری ارتباطات و تحقق همکاری میان افراد, نیازمند وجود اعتماد است. اعتماد, تصمیم به اطمینان به دیگری است با این انتظار که او بر اساس یک توافق مشترک عمل خواهد کرد. اعتماد سازمانی, انتظارات مثبت کارکنان نسبت به سیاست ها و اعمال سازمان است که آنان را متأثر می سازد و احساس اعتماد و حمایتی است که کارکنان نسبت به سازمان و کارفرمایشان دارند. مطالعه اعتماد درون سازمانی با توجه به پیامدهای مثبت مرتبط با آن در سازمان ها بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا, در این پژوهش به بررسی و مطالعه عوامل مؤثر بر اعتماد سازمانی در ایران با روش فراترکیب پرداخته شده است. بدین ترتیب, نتایج پژوهش های انجام شده در باب عوامل مؤثر بر اعتماد سازمانی در ایران در یک بازه زمانی 11 ساله از سال 1387 تا 1398, جمع آوری و ضمن ترکیب این نتایج با روش فراترکیب, یک مدل منسجم از عوامل موثر بر این تعامل حاصل گردید که شامل ویژگی های شخصیتی, ویژگی های مدیریتی (به کارگیری اصول مدیریتی نوین), فرهنگ سازمانی, مدیریت منابع انسانی و مسائل مربوط به ماهیت کار بوده و بر کمیت و کیفیت اعتماد سازمانی (درون سازمانی) تأثیر می گذارد.