رتبه بندی شبکه های اجتماعی مجازی بر اساس میزان رضایتمندی کاربران شهر تهران

Authorsمحسن نیازی,سمیه میری,هادی رازقی مله,علی فرهادیان
Journalفصلنامه علمی مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه
Page number۶۱
Volume number۲
IFثبت نشده
Paper TypeFull Paper
Published At۱۳۹۸/۰۸/۰۱
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of

Abstract

مروزه، فناوری های نوین ارتباطی و شبکه های اجتماعی نه تنها جنبه مادی و اقتصادی زندگی، بلکه چارچوب های نمادین آن را نیز دگرگون کرده است. تاثیر این شبکه ها به گونه ای است که دیگر نمی توان زندگی افراد و جوامع را بدون آن ها تصور کرد. این پژوهش به بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی در ابعاد مختلف رضایتمندی (انتشار اخبار، ارتقای سطح اطلاع و آگاهی، میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و اعتماد به رسانه های اجتماعی) کاربران شبکه های اجتماعی مجازی نظیر اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، توییتر در شش ماه نخست سال ۱۳۹۷ در شهر تهران پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی -پیمایشی بوده و از طریق پرسش نامه محقق شده است. ۳۸۴ نفر از کاربران شبکه های اجتماعی در شهر تهران جامعه آماری این تحقیق را تشکیل می دهند و برای تحلیل داده ها از روش تاپسیس استفاده شده است. به طور کلی با بررسی نتایج حاصل شده از تحقیق مشخص شد که: در میان عوامل موثر بر رضایتمندی، گزینه تلگرام با شاخص ۰.۹۸ در رتبه اول، اینستاگرام با شاخص ۰.۹۷ در رتبه دوم، توییتر و فیس بوک در رتبه های سوم و چهارم اهمیت قرار دارند.

tags: شبکه های اجتماعی مجازی ، رضایتمندی کاربران ، اطلاع رسانی ، میزان اعتماد