CV
QR


Farshid Ahmadi

Farshid Ahmadi

Assistant Professor

College: Faculty of Mechanical Engineering

Department: Mechanical Engineering - Manufacturing and Production

Degree: Ph.D

CV
QR
Farshid Ahmadi

Assistant Professor Farshid Ahmadi

College: Faculty of Mechanical Engineering - Department: Mechanical Engineering - Manufacturing and Production Degree: Ph.D |

Dr. Farshid Ahmadi is a Faculty Member in the Department of Mechanical Engineering, University of Kashan. He is also an Engineering and Research Consultant. Dr. Ahmadi's research is multi-disciplinary and revolves around Metal forming, Ultrasonic assisted manufacturing, FEM,  Bio-Mechanics and Nano structured materials. 

He received his PhD in Mechanical Engineering from Isfahan University  of Technology (with the highest honor), as the first Ph.D. graduate of the department .

He has received numerous academic award, including 3th person among 7850 people in Mechanical Engineering Master Degree entering Exam award and Fellowship of National Elite Foundation. 

نمایش بیشتر

کنترل بهینه ارتعاشات میله مولدهای بادی بدون پره

Authorsمهسا پهلوان زاده,محسن ایرانی رهقی,فرشید احمدی,مهدی محمدی مهر
Conference Titleسی و سومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران
Holding Date of Conference2025-05-13 - 2025-05-15
Event Place1 - تهران
Presented byدانشگاه کاشان
PresentationSPEECH
Conference LevelInternational Conferences

Abstract

بحران انرژی جهانی و اهمیت توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر، توجه بسیاری را به سمت مولدهای بادی بدون پره معطوف کرده است. این مولدها با بهره‌گیری از ارتعاشات ایجاد شده توسط جریان باد، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. یکی از عوامل کلیدی در افزایش بازدهی این مولدها، حفظ فرکانس طبیعی سیستم در ناحیه تشدید است. هدف از این پژوهش، ارائه یک روش بهینه برای کنترل ارتعاشات مولدهای بادی بدون پره با تغییر سفتی آن‌ها است که با طول راد مرتبط است. با انجام این کار، فرکانس طبیعی سیستم همواره در ناحیه تشدید حفظ شده و در نتیجه، بیشترین توان خروجی از مولد حاصل می‌شود. در این پژوهش، ابتدا مدل ریاضی مولد بادی بدون پره با در نظر گرفتن اثرات مختلف مانند سفتی، جرم و میرایی توسعه داده می‌شود. سپس، با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی، پارامترهای طراحی مانند ابعاد سازه به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که فرکانس طبیعی سیستم در ناحیه تشدید قرار گیرد. در نهایت، نتایج حاصل از شبیه‌سازی عددی با نتایج تجربی مقایسه شده و صحت مدل و روش بهینه‌سازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.