Authors | فریبرز صدیقی ارفعی,فاطمه حسامپور |
---|---|
Journal | مددکاری اجتماعی |
Page number | ۴۲ |
Volume number | ۴ |
Paper Type | Full Paper |
Published At | ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ |
Journal Grade | Scientific - research |
Journal Type | Electronic |
Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
Journal Index | ISC |
Abstract
روش: پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه یآماری این پژوهش شامل کلیه ی مادران کودکان معلول ذهنی، که به موسسات نگهداری این کودکان در شهر کاشان مراجعه می کردند بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 80 نفر انتخاب و با فرم کوتاه پرسشنامه ذه نآگاهی )MSPSS( آزمو نهای حمایت اجتماعی ادراک شده و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ مورد آزمون قرارگرفتند. )FMI( فرایبرگ نتایج: نتایج تحقیق نشان داد بین ذه نآگاهی و حمایت اجتماعی با سلامت روان مادران کودکان معلول ذهنی رابطه معنا داری وجود دارد. بحث و نتیجه گیری: با عنایت به نتایج پژوهش، ذه نآگاهی و حمایت اجتماعی ادراک شده سلامت روان را پیش بینی م یکند از این رو می توان با تقویت حمایت اجتماعی ادراک شده وآموزش ذهن آگاهی موجب ارتقاء سلامت روان مادران کودکان معلول ذهنی شد و از بروز اختلالات روانی در آ نها جلوگیری کرد.
tags: ذهن آگاهی-حمایت اجتماعی ادراک شده -سلامت روان -کودکان کم توان ذهنی -