بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی

Authorsپویا خانی,سلمان گلی,مصطفی حشمت,مرجان معظم سده
Conference Titleپنجمین کنفرانس بین المللی بازهای رایانه ای، فرصت ها و چالش ها
Holding Date of Conference۲۰۲۰-۰۲-۱۹ - ۲۰۲۰-۰۲-۱۹
Event Place1 - اصفهان
Presented byدانشگاه اصفهان
PresentationSPEECH
Conference LevelInternational Conferences

Abstract

امروزه با پیشرفت انسان‌ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی‌وارسازی جایگاه ویژه‌ای یافته است. بازی‌وارسازی در حوزه سلامت، می‌تواند علیرغم افزایش سلامت افراد، گامی هرچند کوچک به سمت شهر سبز و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند. لذا در این مقاله، ضمن اشاره به آخرین دستاوردهای بازی‌وارسازی در حوزه سلامت، مراحل کامل طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری آن پرداخته و همچنین به معرفی دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازیهای اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا می‌‌پردازد. خروجی این مقاله، یک نسخه کامل از یک دوچرخه ثابت متصل به سنسور در مقیاس کوچک است که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخه‌های متصل به هم است که می‌تواند به طور گسترده در سطح باشگاه‌های ورزشی، پارک و بوستان‌ها به منظور ارتقا فرهنگ ورزش با استفاده از رویکرد بازی‌وارسازی مورد استفاده قرار گیرد.

Paper URL

tags: بازی وارسازی، دوچرخه هوشمند، تولید انرژی، ورزش و سلامت