بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی

Authorsپویا خانی,سلمان گلی,مصطفی حشمت,مرجان معظم سده
Journalپژوهش در علوم توانبخشی
Page number۱
Volume number۱۵
IFثبت نشده
Paper TypeFull Paper
Published At۱۳۹۸/۱۱/۳۰
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal IndexISC

Abstract

امروزه با پیشرفت انسان‌ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی وارسازی، جایگاه ویژه‌ای یافته است. بازی وارسازی در حوزه سلامت با افزایش سلامت افراد، می‌تواند گامی هرچند کوچک به سمت شهر سبز و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند. بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، بهبود وضعیت سلامت جسمانی دانشجویان با استفاده از بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت بود. مواد و روش‌ها: در این مطالعه، مراحل کامل طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن آورده شد. همچنین، دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازی‌های اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا معرفی گردید. یافته‌ها: خروجی مطالعه، نسخه کاملی از یک دوچرخه ثابت متصل به سنسور در مقیاس کوچک می‌باشد که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخه‌های متصل به هم است که در سطح بالاتر نیز می‌تواند تولید شود. نتیجه‌گیری: دوچرخه طراحی شده با استفاده از رویکرد بازی وارسازی می‌تواند به منظور ارتقای فرهنگ ورزش، به طور گسترده در سطح باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، با پیشرفته‌تر کردن سخت‌افزار و نرم‌افزار، رویکرد بازی وارسازی به نحو بهتری ارایه می‌گردد و با استقبال بیشتری از طرف کاربران روبه‌رو می‌شود

tags: بازی وارسازی، دوچرخه هوشمند، تولید انرژی، ورزش و سالمت