پیش‌بینی نگرش کارآفرینی بر اساس تصویرسازی ذهنی و تحمل ابهام در دانشجویان رشته‌های علوم انسانی

Authorsاصغر جعفری
Conference Titleاولین همایش ملی نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی
Holding Date of Conference۲۰۲۳-۰۲-۱۵ - ۲۰۲۳-۰۲-۱۵
Event Place1 - کاشان
Presented byدانشگاه کاشان
PresentationSPEECH
Conference LevelNational Conferences

Abstract

نگرش کارآفرینانه حالتی است که بر پایة آن، فرد گرایش به بروز رفتار کارآفرینانه در یک کسب و کار مستقل یا سازمانی پیدا می‌کند و هر اندازه افراد نگرش مثبت‌تری نسبت به فعالیت‌های کارآفرینانه و خوداشتغالی داشته باشند بدون تردید کارآفرینی را به عنوان امری شدنی و امکان‌پذیر درک کرده و احتمال موفقیت آنان بیشتر می‌شود (کار و سکوایرا ،2007). نگرش کارآفرینی دارای ابعاد عزت نفس، انگیزش پیشرفت، خلاقیت و نوآوری، کنترل شخصی و تشخیص و بهره برداری از فرصت می‌باشد (رحیمی و موذنی، 1395). آمـادگی روانـی بـرای راه اندازی کسب و کار را نگرش به کسب و کار می‌گویند. در مجمـوع نگرش کارآفرینانه (حالت آگاهانه ذهن پیش از عمل)، نگرش به پول (میزان علاقه‌مندی بـه کسـب درآمـد)، نگرش به رقابت‌پذیری (میزان علاقه مندی به رقابت)، نگرش به تغییـر (میـزان علاقه‌منـدی بـه تنـوع و تغییر) و ادراک از محیط (میزان نوآور بودن محـیط جهـت راه انـدازی کسـب و کـار) ابعاد نگرش به کسب و کار را تشکیل می‌دهند (نادری، امیری، دل‌انگیزان و جعفری، 1394).

tags: نگرش کارآفرینی، تصویرسازی ذهنی، تحمل ابهام، دانشجویان