نویسندگان | زهرا شوندی,اسماعیل مزروعی نصرآبادی |
---|---|
نشریه | کاوشهای مدیریت بازرگانی |
شماره صفحات | ۳۶۵ |
شماره مجلد | ۱۲ |
ضریب تاثیر (IF) | ثبت نشده |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۱۳۹۹/۰۸/۰۳ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | ISC |
چکیده مقاله
هدف مقاله، بررسی مزایای همکاری-رقابت در جهت آگاهسازی و اعتمادسازی میان شرکتها مؤثر است. لذا شناسایی مزایای همکاری-رقابت با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری در هنر-صنعت فرش دستبافت ایران تبیین میشود. جامعه آماری آن متشکل از تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران، استان قم است که با استفاده از روش قضاوتی نمونهگیری شدهاند. این پژوهش از نظر هدف اکتشافی و از نظر رویکرد کیفی-کمّی است و برای تجزیه و تحلیل دادهها از سه روش تحلیل محتوا، مدیریت تعاملی و مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده شده است. مطابق یافتههای تحقیق در هنر-صنعت فرش دستبافت 5 مزیت اصلی در شبکه همکاری-رقابت به نامهای خلاقیت، یادگیری، بهرهوری، قدرت و توسعه وجود دارد که شناسایی روابط میان آنها نشان میدهد که مزیت خلاقیت و یادگیری کلیدیترین عوامل هستند.
tags: ساختاری-تفسیری؛ مدلسازی؛ مزایا؛ همکاری-رقابت؛ هنر-صنعت فرش دستباف