تبیین مزایای همکاری-رقابت صنعت فرش دستباف ایران

نویسندگانزهرا شوندی,اسماعیل مزروعی نصرآبادی
نشریهکاوشهای مدیریت بازرگانی
شماره صفحات۳۶۵
شماره مجلد۱۲
ضریب تاثیر (IF)ثبت نشده
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۳۹۹/۰۸/۰۳
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهISC

چکیده مقاله

هدف مقاله، بررسی مزایای همکاری-رقابت در جهت آگاه­سازی و اعتماد­سازی میان شرکت­ها مؤثر است. لذا شناسایی مزایای همکاری-رقابت با استفاده از روش مدل­سازی ساختاری تفسیری در هنر-صنعت فرش دستبافت ایران تبیین می‌شود. جامعه آماری آن متشکل از تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران، استان قم است که با استفاده از روش قضاوتی نمونه­گیری شده­اند. این پژوهش از نظر هدف اکتشافی و از نظر رویکرد کیفی-کمّی است و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از سه روش تحلیل محتوا، مدیریت تعاملی و مدل­سازی ساختاری تفسیری استفاده شده است. مطابق یافته­های تحقیق در هنر-صنعت فرش دستبافت 5 مزیت اصلی در شبکه همکاری-رقابت به نام­های خلاقیت، یادگیری، بهره­وری، قدرت و توسعه وجود دارد که شناسایی روابط میان آن­ها نشان می­دهد که مزیت خلاقیت و یادگیری کلیدی­ترین عوامل هستند.

tags: ساختاری-تفسیری؛ مدل‌سازی؛ مزایا؛ همکاری-رقابت؛ هنر-صنعت فرش دستباف