ارائه مدل همکاری در زنجیره تأمین گردشگری پزشکی

نویسندگانزینب زواری,اسماعیل مزروعی نصرآبادی,زهرا صادقی آرانی
نشریهفرهنگ و ارتقاء سلامت
شماره صفحات۱
شماره مجلد۶
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۶/۱۵
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران

چکیده مقاله

زمینه و هدف: همکاری در زنجیره تأمین برای مقابله با شرایط خاص که منجر به اختلال می‌شود، اهمیت زیادی دارد. با شیوع ویروس کرونا اهمیت این موضوع در زنجیره تأمین گردشگری پزشکی دوچندان شد. تاکنون تحقیقی که به بررسی این موضوع در زنجیره تأمین گردشگری پزشکی پرداخته باشد انجام نشده است در نتیجه این تحقیق با هدف پر کردن این خلأ تحقیقاتی انجام شده است. روش: جامعه آماری تحقیق، خبرگان صنعت گردشگری پزشکی هستند. شیوه نمونه‌گیری قضاوتی و گلوله برفی و حجم نمونه براساس اشباع نظری برابر با 26 تعیین شده است. برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه‌های عمیق و برای تحلیل آن‌ها از نظریه‌ی برخاسته از داده‌ها استفاده شده است. یافته‌ها: با توجه به نتایج تحقیق 111 مفهوم شناسایی شده که در قالب 26 مقوله و 5 محور اصلی دسته‌بندی شده است. نتیجه‌گیری: به منظور بهبود همکاری در زنجیره تأمین گردشگری پزشکی، راهکارهایی از جمله مدیریت شایسته منابع انسانی، بهبود روش‌های تأمین مالی، مدیریت مسائل رفتاری، مدیریت امکانات سخت‌افزاری، مدیریت زنجیره تأمین، برنامه‌ریزی راهبردی مناسب و سیستم جبران خدمت در طول زنجیره توصیه می‌شود

tags: بیمارستان‌ها، گردشگری پزشکی، همکاری