| نویسندگان | محسن نیازی,علی فرهادیان,محمد کارکنان نصرابادی |
| همایش | اولین همایش ملی نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی |
| تاریخ برگزاری همایش | 2023-02-07 - 2023-02-07 |
| محل برگزاری همایش | 1 - کاشان |
| ارائه به نام دانشگاه | دانشگاه کاشان |
| نوع ارائه | سخنرانی |
| سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
در دو دهه اخیر، برآمدن مجموعه ای از شرکت های فناوری محور مانندگوگل، فیس بوک و تویتر طی و رشد آنها، نگاه ها را به شکل
گیری پدیده تازه ای درعرصه کسب وکارهای نوپا آشنا کرد که بر اساس نوآوری و ایده های خلاقانه شکل می گیرد که عموماً متکی
بر فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند و به سرعت رشد می کنند. این پدیده های جذاب که به سرعت در سطح جهان در حال رشد
هستند، به یکی از محورهای اصلی توجه برنامه ریزان و بخش های مؤثر در رشد اقتصادی پاره ای از کشورها بدل شده اند و به استارت
آپ ها یا کسب وکارهای نو پا نامیده شدند.
کسب و کارهای کوچک و نوپا 4 ، موتور محرک اقتصاد جامعه به شمار می روند و نقش دولت ها در توسعه کسب و کار نوپا از جمله
وظایف آشکار و پنهان آنهاست که جزء مأموریت ها و فلسفه وجودی آنها می باشد. عوامل مختلفی در گسترش این کسب و کارها در
سطوح خرد و کلان مؤثر هستند؛ که تأثیر بسزایی در رشد جامعه داشته و بررسی این نقش حمایتی در ایجاد انگیزش در میان
کارآفرینان و شناسایی برخی از شاخص های ارزیابی آنها از اهمیت فوق العاده ای در سنجش اقتصاد ملی برخوردار بوده و در فرآیند
انگیزش کارآفرینان مؤثر می باشند .
دراین نوشتار به موضوع استارت آپ ها و نقش آن در تحقق نواوری اجتماعی پرداخته شده است. بنابراین، به منظور تقویت استارت
آپ ها و منجر شدن به نوآوری اجتماعی باید شناسایی افراد مستعد و خلاق، ایجاد روش های نوآورانه، تقویت روحیه کار تیمی و
هدفمند، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و ایجاد فضای نشاط و پویایی و افزایش انگیزه فعالیت های اجتماعی مؤثر در میان شهروندان
اعمال گردد.
لینک ثابت مقاله