نویسندگان | احسان صنعتکارفر,محسن نیازی,علی فرهادیان |
---|---|
نشریه | مطالعات راهبردی فرهنگ |
شماره صفحات | ۲۹ |
شماره مجلد | ۲ |
ضریب تاثیر (IF) | ثبت نشده |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | ISC |
چکیده مقاله
در سال هاى اخیر آموزش مجازى به واسطه شیوع ویروس کرونا و غیرحضورى شدن آموزش ها، پژوهش هاى متعددى پیرامون وضعیت شناسى آموزش مجازى مدارس منتشر شده است. ازاین رو هدف پژوهش پیش رو، شناسایى مسائل آموزش مجازى با روش فراترکیب است. بر این اساس، پس از بررسى مقالات متعدد 17 اثر انتخاب گردید. بر پایه نتایج این پژوهش، درمجموع 47 کد به عنوان فرصت و 79 کد آن به عنوان چالش تعیین گردید. بر این اساس، فرصت ها و چالش هاى آموزش مجازى در شش مؤلفه و در سه سطح تقسیم شدند. یافته هاى حاصل از این پژوهش حاکى از آن است که از میان مؤلفه هاى موجود، صرفاً دو مؤلفه بهره ورى و سازمانى، فرصت هایش بیشتر از چالش هایش بوده 1 تا بیش از 3 برابر بیشتر از فرصت هاى موجود در آن مؤلفه / و در میان سایر مؤلفه ها، چالش ها از 5 در میان منابع مختلف بوده است. همچنین بیشترین نسبت چالش براى مؤلفه اجتماعى- زیستى و بیشترین نسبت فرصت براى مؤلفه بهر هورى بوده است.
tags: آموزش آنلاین، آموزش الکترونیک، آموزش مجازى، شبکه شاد، ویروس کرونا.