نویسندگان | محسن نیازی,زهرا صادقی آرانی,زینب امیدی |
---|---|
نشریه | مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه شناسی |
شماره صفحات | ۲۵ |
شماره مجلد | ۶ |
ضریب تاثیر (IF) | ثبت نشده |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | ISC |
چکیده مقاله
ینپژوهش با هدف شناساییعوامل موثر بر ارتقایفرهنگ کار دربینزنان انجام گرفته است. تحقیقحاضر از ایننظر اهمیتدارد که تاکنون مقاالتیدر اینزمینهبا روش مدلسازیساختاریتفسیریانجام نشده است و تحقیقاز این نوآوریبرخوردار است ویکیاز مسائل مهم جامعه امروزهاست. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردیوگردآوریدادهها توصیفیاز پیمایشبوده وابزار گردآوریاطالعات پرسشنامه و جدول ماتریسیمحقق ساخته است. و بااستفاده از تکنیک مدلسازیساختاریتفسیریو براساس نظرات خبرگان، روابط بینعوامل مختلف تعیینو تحلیلشد.یافتههابا مرورسیستماتیکپیشینهنظریو عملیعوامل اثرگذارشناساییشدند که در21دسته اصلیقرار گرفتند. تحلیلروابط متغیرهامنجر به استخراجیکمدل شش سطحیشد. اعتقادات مذهبیو ویژگیروانشناختی،سبکهایمدیریتو عوامل جمعیتشناختیبا قرارگیریدر سطح پنجم و ششم مهمترینعوامل محسوب میشوند. همچنینپس از تحلیل MICMACمتغیرهادر سه گروه متغیرهایکلیدی،پیونددهندهو وابسته قرار گرفتند و هیچمتغیریدر گروه متغیر مستقل خودمختار قرار نگرفت. با توجه به سطحبندیو روابط بینعوامل تاثیرگذارهرگونه برنامهریزیجهت ارتقای فرهنگکار در بینزنان با ارائهیکمدل سلسله مراتبیمستلزم نگاهیهمه جانبه و توجه به سطوح میانیاست
tags: کار، فرهنگ کارو اشتغال زنان ، ارتقایفرهنگ کار، مدلسازیمعادالت ساختاریتفسیری