عوامل مؤثر بر ارتقای فرهنگ کار در بین زنان

نویسندگانمحسن نیازی,زهرا صادقی آرانی,زینب امیدی
نشریهمطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه شناسی
شماره صفحات۲۵
شماره مجلد۶
ضریب تاثیر (IF)ثبت نشده
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۴۰۲/۰۲/۱۸
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهISC

چکیده مقاله

ینپژوهش با هدف شناساییعوامل موثر بر ارتقایفرهنگ کار دربینزنان انجام گرفته است. تحقیقحاضر از ایننظر اهمیتدارد که تاکنون مقاالتیدر اینزمینهبا روش مدلسازیساختاریتفسیریانجام نشده است و تحقیقاز این نوآوریبرخوردار است ویکیاز مسائل مهم جامعه امروزهاست. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردیوگردآوریدادهها توصیفیاز پیمایشبوده وابزار گردآوریاطالعات پرسشنامه و جدول ماتریسیمحقق ساخته است. و بااستفاده از تکنیک مدلسازیساختاریتفسیریو براساس نظرات خبرگان، روابط بینعوامل مختلف تعیینو تحلیلشد.یافتههابا مرورسیستماتیکپیشینهنظریو عملیعوامل اثرگذارشناساییشدند که در21دسته اصلیقرار گرفتند. تحلیلروابط متغیرهامنجر به استخراجیکمدل شش سطحیشد. اعتقادات مذهبیو ویژگیروانشناختی،سبکهایمدیریتو عوامل جمعیتشناختیبا قرارگیریدر سطح پنجم و ششم مهمترینعوامل محسوب میشوند. همچنینپس از تحلیل MICMACمتغیرهادر سه گروه متغیرهایکلیدی،پیونددهندهو وابسته قرار گرفتند و هیچمتغیریدر گروه متغیر مستقل خودمختار قرار نگرفت. با توجه به سطحبندیو روابط بینعوامل تاثیرگذارهرگونه برنامهریزیجهت ارتقای فرهنگکار در بینزنان با ارائهیکمدل سلسله مراتبیمستلزم نگاهیهمه جانبه و توجه به سطوح میانیاست

tags: کار، فرهنگ کارو اشتغال زنان ، ارتقایفرهنگ کار، مدلسازیمعادالت ساختاریتفسیری