نویسندگان | مهین حسینی تبار,محسن نیازی,محمدرضا حشمتی |
---|---|
نشریه | پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی |
شماره صفحات | ۷۳ |
شماره مجلد | ۵ |
ضریب تاثیر (IF) | ثبت نشده |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | ISC |
چکیده مقاله
پژوهش پیش رو از نوع کمی و پیمایشی است که هدف آن شناسایی مشکلات کلاس مجازی در دوران کرونا در مقطع متوسطه شهرستان ایلام است. جامعه آماری شامل 7731 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان ایلام میباشد. روش نمونه گیری خوشهای و احتمالی است که 2035 دانش آموز در تکمیل نمودن پرسشنامه مشارکت داشتهاند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی آن با استفاده از آزمون همگرایی(AVE) استفاده شد. یافتههای حاصل از پژوهش نشان داد که بین مشکلات ارتباطی و نگرش منفی دانش آموزان به شرکت در کلاسهای آنلاین رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. همچنین بین مشکلات انگیزشی و نگرش منفی دانش آموزان به شرکت در کلاسهای آنلاین رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. این پژوهش نشان داد که مشکلات آموزشی و دستیابی به اهداف تحصیلی تاثیر مثبت و معنا داری بر بیانگیزگی دانش آموزان برای شرکت در کلاسهای آنلاین دارد، مشکلات زیرساختی و نرم افزاری محیط یادگیری کلاسهای آموزش آنلاین تاثیر مثبت بر مشکلات آموزشی دارند و درنهایت مشکلات ارتباطی در کلاسهای آنلاین منجر به کاهش انگیزه دانش آموزان میشود.
tags: آموزش مجازی، مشکلات ارتباطی، مشکلات یادگیری، مشکلات انگیزشی