نویسندگان | علی حسین زاده-محسن نیازی-الهام شفایی مقدم |
---|---|
تاریخ انتشار | ۲۰۱۶-۳-۰۱ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نوع نشریه | چاپی |
نمایه نشریه | ISC ,SID |
چکیده مقاله
یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات ملی و ترویج مصرف کالاهای داخلیست در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر میزان تمایل مصرف کنندگان به مصرف محصولات داخلی به صورت کمی پرداخته ایم این مطالعه از نوع پیمایش اجتماعیست و داده های تحقیق با استفاده از تکنیک پرسش نامه جمع اوری شده است یافته های تحقیق نشان میدهد متغیر هویت ملی با حجم اثر متوسط در رتبه اول با 35 درصد اثرگذاریست رضایت از کالای خارجی با 25 درصد اثرگذاری در رتبه دوم است و متغیر رضایت از کالای داخلی و تبلیغات تلویزیون به ترتیب با حجم اثر کم در رتبه های بعدیست