نویسندگان | عباس شکاری-زهرا محمدی خشویی-بهادر محمدی |
---|---|
تاریخ انتشار | ۲۰۱۶-۴-۰۱ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نمایه نشریه | ISC ,SID |
چکیده مقاله
هدف این پژوهش تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی بر کیفیت فعالیت های آموزشی دبیران شاغل در مددارس متوسد دختران شهر اصفهان بود. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از حیث موقعیت، میددانی و برحسد روش، توصدیفی از ندو زمین یابی است. جامع ی آمداری ایدن پدژوهش شدامل کلید ی دبیران شاغل مق ع متوس ی دختران ی شهر اصفهان ب تعداد 6571 نفر است ک از بین آن ها 272 نفر دبیر ب عنوان نمون آماری و ب شیوه ی نمون گیری تصادفی طبق ای انتخاب شددند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسدش نامد ی محقد سداخت در طیف لیکرتی 7 درجد ای شدامل 27 پرسدش بدرای سدنجش استفاده از فناوری های نوین آموزشی دبیران بدا ردری آلفدای کرونباخ 75 /. استفاده شد و روایدی صدوری و محتدوایی آن بدا اسددتفاده از ن ددر متخصصددان تأییددد شددد. از آمددار توصددیفی و اسدتنباطی )جددوت توزیدع فراوانددی، شداخ هدای مرکددزی و پراکندگی توزیدع، میدانگین، انحدراف معیدار، تحلیدل واریدان ، نسدخ 61 بدرای SPSS آزمون دانکن( بد کمدن ندرم افدزار تجزی وتحلیل داده ها بهره گرفت شد. نتایج ب دست آمدده نشدان داد ک بین استفاده از فنداور ی هدای ندوین آموزشدی و کیفیدت فعالیت های آموزشی دبیران از ن ر آماری راب معناداری وجدود دارد و نیز مشاهده شدد کد کیفیدت آموزشدی بدا بد کدارگیری نرم افزارهای کاربردی در آموزش با مؤلف های کیفیت در سد بسیار زیاد قرارگرفت است و نشان داد ک متغیر بد کدارگیری از رایاندد بیشددترین اثددر را بددر کیفیددت آموزشددی دبیددران دارد و ب کارگیری نرم افزارهای کاربردی و اینترنت در رتب های بعددی قرار دارد.