| نویسندگان | اسداله بابایی فرد - ندا خداکرمیان گیلان - حمیده پورعسکری |
|---|---|
| همایش | دومین کنفرانس بینالمللی آموزش و پرورش تطبیقی |
| تاریخ برگزاری همایش | 1398-8-29 |
| محل برگزاری همایش | کاشان |
| ارائه به نام دانشگاه | دانشگاه کاشان |
| شماره صفحات | 1-15 |
| نوع ارائه | چاپ در مجموعه مقالات |
| سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
هدف اصلی در این پژوهش بررسی کاربردهای آموزش و پرورش تطبیقی ایران و انگلستان است. آموزش و پرورش تطبیقی اقتباس و الگوگیری از دیگران در زمینه تعلیم و تربیت است. دیدگاههای نظری پژوهش، دیدگاه کارکردگرایی، دیدگاه ستیز و تضاد، دیدگاه تعاملی، دیگاه انتقادی نوین است. برای نیل به این هدف از روش کتابخانهای - اسنادی استفاده شده و با استفاده از اسناد، مدارک و کتب اطلاعات این پژوهش به دست آمده است. کیفیت فناوری و اطلاعات آموزش و پرورش همواره از جمله دغدغههای اصلی آموزش و پرورش در اغلب کشورهای دنیا بوده است. عنوان کاربرد تکنولوژی در تعلیم و تربیت و آموزش شامل هرگونه وسایل ممکن و اطلاعاتی میشود که میتواند در تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار گیرد. نتیجه پژوهش نشان داده است که فناوری و اطلاعات کشور انگلستان در سطح پیشرفتهای به سر میبرد و سیستم آموزش و پرورش آن یکی از پر آوازهترین کشورهای دنیا به شمار آمده است و کشور ایران در این زمینه و در طول تاریخ با فراز و نشیبهای فراوانی در زمینه تکنولوژی و فناوری آموزش و پرورش همراه بوده و جزء یکی از کشورهای توسعه یافته به شمار آمده است. در مراکز آموزشی انگلستان طرح گسترش ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات در سیستم آموزشی به خوبی وجود دارد. در کشور انگلستان فضاها براساس تکنولوژی ساخته شدهاند و تجهیز میشوند. این تکنولوژی پاسخگوی نیازهای درسی افراد است. شیوههای نوینی در سیستم آموزش و پرورش ایران به وجود آمده است که برگرفته از نظام آموزش و پرورش انگلستان میباشد. سیستمهای آموزشی از کشوری به کشور دیگر فرق دارند. ایران جزء کشورهای در حال توسعه به شمار آمده است که آموزش و پرورش آن با چالشهای مختلفی روبرو است.
متن کامل مقاله
لینک دانلود فایل