طراحی نقشه استراتژی شرکتهای تأمین سرمایه

نویسندگانسیدعبدالجابر قدرتیان,علی فرهادیان,مرضیه محمودی
نشریهچشم انداز مدیریت مالی
شماره صفحات۱۲۷
شماره مجلد۸
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۳۹۷/۱۰/۲۱
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهISC ,SID

چکیده مقاله

توجه به شرکتهای تأمین سرمایه بهعنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی برای توسهه ات صادی کشور بسیار حائز اهمیت است. با توجه به گس ردگی حجم فهالیتهای این شرکت ها وجود انسجاو و اتحاد درونسازمانی و طراحی نقشه اس راتژی برای رسیدن به اس راتژی کل س ازمان لازو است. بر ای دس یابی به نقشه اس راتژی، اب دا با مراجهه به مبانی نظری پژوهش و نظر اس ادان خبره، در مجمو 42 هدف اس راتژیک در چهار منظر نقشه، شناسایی شد؛ سپس با انجاو مطالهات میدانی ، 27 هدف از این اهداف برای شرکت تأمین سرمایه نهایی شد. با اس فاده از تکنیک دیماتل رواب ع ی مه و لی بین اهداف و نیز ساخ ار اهداف از نظر اثرگذاری و اثرپذیری موردتح یل ترار گرفت. ن ایج تکنیک نشان داد که هر یک از اهداف اس راتژیک شرکت بر تمامی اهداف دیگر اثرگذار و از آنها اثرپ ذیر است ؛ من ها شدت اثرگذاری و اثرپذیری م فاوت است. بر اساس یک تح یل دههدفی، اهداف اس راتژیکی که بیش رین اثرگذاری را از دید خبرگان به خود اخ صاص دادند عبارت بودند از: رشد سودآوری کل ش رکت؛ بهبود بازدهی نهایی سرمایهگذاری؛ رشد درآمد هر سهم شرکت؛ بهبود گردش داراییها؛ بهبود توانگری مالی ؛ بهبود ساخ ار سرمایه؛ اتوماسیونیکردن فرایندهای شرکت؛ رشد سهم بازار شرکت تتهدا د مش ریان ؛ نوآوری در خدمات و رشد سود حاصل از هر یک از خدمات شرکت.

tags: کارت امتیازی متوازن؛ اهداف استراتژیک؛ شرکت تأمین سرمایه؛ نقشه راهبردی؛ مؤسسههای مالی؛ تأمین مالی