نویسندگان | سیدعبدالجابر قدرتیان,علی فرهادیان,مرضیه محمودی |
---|---|
نشریه | چشم انداز مدیریت مالی |
شماره صفحات | ۱۲۷ |
شماره مجلد | ۸ |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۱۳۹۷/۱۰/۲۱ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | ISC ,SID |
چکیده مقاله
توجه به شرکتهای تأمین سرمایه بهعنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی برای توسهه ات صادی کشور بسیار حائز اهمیت است. با توجه به گس ردگی حجم فهالیتهای این شرکت ها وجود انسجاو و اتحاد درونسازمانی و طراحی نقشه اس راتژی برای رسیدن به اس راتژی کل س ازمان لازو است. بر ای دس یابی به نقشه اس راتژی، اب دا با مراجهه به مبانی نظری پژوهش و نظر اس ادان خبره، در مجمو 42 هدف اس راتژیک در چهار منظر نقشه، شناسایی شد؛ سپس با انجاو مطالهات میدانی ، 27 هدف از این اهداف برای شرکت تأمین سرمایه نهایی شد. با اس فاده از تکنیک دیماتل رواب ع ی مه و لی بین اهداف و نیز ساخ ار اهداف از نظر اثرگذاری و اثرپذیری موردتح یل ترار گرفت. ن ایج تکنیک نشان داد که هر یک از اهداف اس راتژیک شرکت بر تمامی اهداف دیگر اثرگذار و از آنها اثرپ ذیر است ؛ من ها شدت اثرگذاری و اثرپذیری م فاوت است. بر اساس یک تح یل دههدفی، اهداف اس راتژیکی که بیش رین اثرگذاری را از دید خبرگان به خود اخ صاص دادند عبارت بودند از: رشد سودآوری کل ش رکت؛ بهبود بازدهی نهایی سرمایهگذاری؛ رشد درآمد هر سهم شرکت؛ بهبود گردش داراییها؛ بهبود توانگری مالی ؛ بهبود ساخ ار سرمایه؛ اتوماسیونیکردن فرایندهای شرکت؛ رشد سهم بازار شرکت تتهدا د مش ریان ؛ نوآوری در خدمات و رشد سود حاصل از هر یک از خدمات شرکت.
tags: کارت امتیازی متوازن؛ اهداف استراتژیک؛ شرکت تأمین سرمایه؛ نقشه راهبردی؛ مؤسسههای مالی؛ تأمین مالی