طراحی الگوی مفهومی هوش اجتماعی (مطالعه فراترکیب)

نویسندگانمحسن نیازی,علی فرهادیان,زهرا نیکخواه کله,فاطمه خوش بیانی آرانی
نشریهمدیریت دانشگاهی
شماره صفحات۷۶
شماره مجلد۲
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۴۰۲/۱۰/۰۲
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران

چکیده مقاله

هدف از پژوهش حاضر بررسی مطالعات انجام شده طراحی الگوی مفهومی هوش اجتماعی با استفاده از رویکرد استقرایی فراترکیب روش کیفی است این روش شامل گام های هفت گانه ای است که به ارزیابی و تحلیل نظام مند نتایج و یافته های مطالعات پیشین می پردازد . بر همین اساس نتایج پژوهش های گذشته از منابع داخلی طی سالهای ۱۴۰۱- ۱۳۹۲ جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است ازبین ۵۰ مقاله استخراج شده ۲۴ مقاله برای تجزیه و تحلیل نهایی انتخاب شده است. از نظریه ها و پژوهش های مختلف در این حوزه می توان به نظریه های گلمن ، گاردنر و ثورندایک و ... اشاره‌ کرد همچنین این پژوهش روایی و اعتبار کاپای آن ۹۷/ . و رو به بالا است نتایج پژوهش با توجه به بررسی مقالات مستخرج شده به ۳ کد منجر شد و سپس با بررسی یافته های اولیه و با بررسی زمینه های فرعی موجود سه زمینه ابعاد اصلی پدید آمد نظیر : پردازش اطلاعات اجتماعی ، آگاهی اجتماعی ، مهارت اجتماعی

tags: : هوش ، هوش اجتماعی ، فراترکیب ، متامطالعه ، مولفه ، ابعاد