بازی‌های کامپیوتری: معرفی پلتفرم‌ها و سبک‌ها با رویکرد نگاشتی

نویسندگانزهرا دهقانی پور,سلمان گلی
همایشبازیهای رایانه ای؛ فرصتها و چالشها
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۹-۰۲-۲۱ - ۲۰۱۹-۰۲-۲۱
محل برگزاری همایش1 - کاشان
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه کاشان
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

استفاده از پتانسیل¬های بازیهای کامپیوتری درحوزه¬های مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی سالهای زیادی است که توجه محققان و توسعه دهندگان را به خود جلب کرده است. شناسایی نیازمندیهای بازیگران، پلتفرم های مناسب طراحی یک بازی خاص و انتخاب سبک¬ مناسب طراحی یک بازی از چالش های پیش روی بازیگران، توسعه دهندگان و سرمایه گذاران بوده است. لذا دسته های مختلف بازی های کامیپوتری ارائه شده تاکنون به همراه پلتفرم¬های رایج طراحی انها در این تحقیق به عنوان گام اول طراحی یک بازی هدفدار جدید ارائه گردیده است. دسته بندی سبک¬های مختلف بازی از زاویه تاثیر گذاری بر کاربر مخاطب به همراه ذکر ویژگی¬های آن از دیگر اقدامات ارائه شده در این مقاله است. در نهایت یک مدل نگاشتی سه لایه¬ای جهت انتخاب پلتفرم و سبک مناسب یک نوع بازی خاص توسط توسعه دهندگان و سرمایه گذاران ارائه شده است. استفاده از این مدل نگاشتی به همراه چند پیشنهاد برای طراحی های جدید بازیها می تواند فرایند طراحی، توسعه و فروش بازیها را تسهیل نماید.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: بازی¬های کامپیوتری، پلتفرم، سبک، طراحی و توسعه