نویسندگان | علی دهقانی مفردارانی,سلمان گلی |
---|---|
همایش | بازیهای رایانه ای؛ فرصتها و چالشها |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۹-۰۲-۲۱ - ۲۰۱۹-۰۲-۲۱ |
محل برگزاری همایش | 1 - کاشان |
ارائه به نام دانشگاه | دانشگاه کاشان |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
امروزه صنعت بازی و بازیسازی به عنوان یکی از صنایع پرسود دنیا با محدودیتها و چالشهای فراوانی مواجه است که از این میان میتوان به مشکلات تأمین هزینه ارتقاء منابع سختافزاری، دسترسی به دستههای مختلف بازیها و به اشتراک گذاری آنها اشاره کرد. سیستمهای ابری به عنوان راهکاری برای حل مشکلات فوق جایگاه ویژهای در بازیهای برخط پیدا کردهاند. به گونهای که بسیاری از دستههای بازی معروف به سمت سیستمهای ابری کوچ کردهاند. بدین منظور در این نوشتار ضمن بیان نیازمندیهای مختلف بازیهای برخط از دیدگاه کاربران و مدیران شبکه، معماریهای مناسب پیادهسازی این بازیها نیز بررسی شده است. در ادامه برخی از نیازمندیهای بازیهای برخط ابری در قالب معیارهای کیفیت سرویس و کیفیت تجربه دستهبندی شده و مهمترین سکوهای ابری که خدمات بازی برخط ارائه میدهند به همراه ویژگیهای آنها بیان شدهاند. نتایج این تحقیق میتواند در انتخاب، طراحی و توسعه بازیهای مناسب، توسط کاربران، مدیران و سرمایهگذاران استفاده شده به گونهای که معیارهای مورد نظر هر دسته ارضا گردد.
کلید واژه ها: بازیهای برخط، محاسبات ابری، کیفیت سرویس، کیفیت تجربه، معماری سیستم