بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی

نویسندگانپویا خانی,سلمان گلی,مصطفی حشمت,مرجان معظم سده
همایشپنجمین کنفرانس بین المللی بازهای رایانه ای، فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۰-۰۲-۱۹ - ۲۰۲۰-۰۲-۱۹
محل برگزاری همایش1 - اصفهان
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه اصفهان
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

امروزه با پیشرفت انسان‌ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی‌وارسازی جایگاه ویژه‌ای یافته است. بازی‌وارسازی در حوزه سلامت، می‌تواند علیرغم افزایش سلامت افراد، گامی هرچند کوچک به سمت شهر سبز و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند. لذا در این مقاله، ضمن اشاره به آخرین دستاوردهای بازی‌وارسازی در حوزه سلامت، مراحل کامل طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری آن پرداخته و همچنین به معرفی دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازیهای اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا می‌‌پردازد. خروجی این مقاله، یک نسخه کامل از یک دوچرخه ثابت متصل به سنسور در مقیاس کوچک است که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخه‌های متصل به هم است که می‌تواند به طور گسترده در سطح باشگاه‌های ورزشی، پارک و بوستان‌ها به منظور ارتقا فرهنگ ورزش با استفاده از رویکرد بازی‌وارسازی مورد استفاده قرار گیرد.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: بازی وارسازی، دوچرخه هوشمند، تولید انرژی، ورزش و سلامت