نویسندگان | حکمیه مظاهری,سلمان گلی |
---|---|
همایش | پنجمین کنفرانس بین المللی بازهای رایانه ای، فرصت ها و چالش ها |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۰-۰۲-۱۹ - ۲۰۲۰-۰۲-۱۹ |
محل برگزاری همایش | 1 - اصفهان |
ارائه به نام دانشگاه | دانشگاه اصفهان |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
شهر هوشمند، با هدف صرفه جویی در منابع و هزینه ها و بهبود کیفیت زندگی شهری بنا میشود. مهمترین گام در این زمینه توجه به مقوله شهروند محوری است. وجود سنسورهای نظارتی در سطح شهر و توام شدن آنها با زندگی روزمره انسانها نگرانی های نقض حریم شخصی را ایجاد کرده است که نتیجه آن بی اعتمادی افراد به فناوری های هوشمند است. باتوجه به افزایش استفاده از تلفن های هوشمند و به منظور ایجاد انگیزه و رغبت در شهروندان جهت بهره وری از تکنولوژی های جدید، ارائه راهکارهای آموزشی و فرهنگسازی استفاده از آنها اجتناب ناپذیر خواهد بود. بدین منظور در این پژوهش، در ابتدا تحقیقات انجام شده در رابطه با مسائل و چالش های مختلف پارکینگ هوشمند مورد بررسی قرار گرفته و سپس یک روش جدید جهت بازی وارسازی مبتنی بر پوشه محدب با هدف کمینه ساختن مساحت پیمایش شده توسط راننده به همراه مدل بازی سازی بوم ارائه شده است. استفاده از این فناوری از یک طرف باعث افزایش تعامل انسان با شبکه های هوشمند و ترغیب کاربران شده و از طرف دیگر با اعطای تسهیلات اجتماعی باعث آموزش صحیح رفتار اجتماعی و فرهنگ سازی شده و بهبودی در راستای پیاده سازی سیاست های سازمان هایی مانند شهرداری و راهنمایی و رانندگی خواهد بود. ضمن اینکه توسعه این بخش از کاربردهای اینترنت اشیا با افزایش مشارکت و انگیزه فعال رانندگان میتواند منجر به کاهش ترافیک شهری و افزایش سطح رضایت شهروندی شود.
کلید واژه ها: شهر هوشمند، پارکینگ هوشمند، بازیوارسازی، اینترنت اشیا، آموزش و فرهنگسازی.