نویسندگان | پویا خانی,سلمان گلی,مصطفی حشمت,مرجان معظم سده |
---|---|
نشریه | پژوهش در علوم توانبخشی |
شماره صفحات | ۱ |
شماره مجلد | ۱۵ |
ضریب تاثیر (IF) | ثبت نشده |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | ISC |
چکیده مقاله
امروزه با پیشرفت انسانها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی وارسازی، جایگاه ویژهای یافته است. بازی وارسازی در حوزه سلامت با افزایش سلامت افراد، میتواند گامی هرچند کوچک به سمت شهر سبز و ایجاد فرصتهای شغلی جدید ایجاد کند. بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، بهبود وضعیت سلامت جسمانی دانشجویان با استفاده از بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت بود. مواد و روشها: در این مطالعه، مراحل کامل طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش سختافزاری و نرمافزاری آن آورده شد. همچنین، دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازیهای اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا معرفی گردید. یافتهها: خروجی مطالعه، نسخه کاملی از یک دوچرخه ثابت متصل به سنسور در مقیاس کوچک میباشد که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخههای متصل به هم است که در سطح بالاتر نیز میتواند تولید شود. نتیجهگیری: دوچرخه طراحی شده با استفاده از رویکرد بازی وارسازی میتواند به منظور ارتقای فرهنگ ورزش، به طور گسترده در سطح باشگاههای ورزشی، پارکها و بوستانها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، با پیشرفتهتر کردن سختافزار و نرمافزار، رویکرد بازی وارسازی به نحو بهتری ارایه میگردد و با استقبال بیشتری از طرف کاربران روبهرو میشود
tags: بازی وارسازی، دوچرخه هوشمند، تولید انرژی، ورزش و سالمت