نویسندگان | ابوالفضل حلوایی نیاسر، حسن مقبلی |
---|---|
همایش | نهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران |
تاریخ برگزاری همایش | شهریور ۱۳۸۵. |
محل برگزاری همایش | دانشگاه تهران |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | ملی |
چکیده مقاله
استفاده از خودروهای هیبرید مزایای زیادی همچون کاهش آلودگی و بهینه نمودن مصرف سوخت بهمراه دارد. با این وجود، در خودروی هیبرید برای ایجاد ولتاژ تغذیه موتور الکتریکی نیاز به یک مجموعه حجیم باطری (300 ولت) می باشد. وزن و حجم بالای این باطریها سبب بروز برخی مشکلات نظیر افزایش نیروی اصطکاک، کاهش بارگذاری مفید خودرو می گردد. این مقاله به معرفی ایده خودروی نیمه هیبرید پرداخته است. این خودرو شامل یک موتور الکتریکی کوچک و یک موتور احتراق داخلی توان بالا می باشد. نیروی رانشی خودرو را در اغلب حالات خودروی احتراق داخلی ایجاد می نماید. وظیفه موتور الکتریکی جذب انرژی ترمزی و تامین نیروی رانشی در سرعتهای پائین بوده و همچنین می تواند بعنوان استارتر خودرو بکار رود. در این مقاله پس از بیان تکنولوژیهای مختلف خودرو به تبیین ویژگیهای خودروی نیمه هیبرید، ساختار این خودرو و استراتژی کنترل انرژی در آن پرداخته شده است.
کلید واژه ها: خودروی برقی نیمه هیبرید (Mild Hybrid)، خودروی برقی، صرفه جویی در انرژی، کاهش آلودگیهای زیست محیطی