رزومه
QR


ابوالفضل حلوایی نیاسر

ابوالفضل حلوایی نیاسر

دانشیار

دانشکده: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

گروه: مهندسی برق - قدرت

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
ابوالفضل حلوایی نیاسر

دانشیار ابوالفضل حلوایی نیاسر

دانشکده: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر - گروه: مهندسی برق - قدرت مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

طراحی و ساخت سواری هیبرید برقی پراید در دانشگاه کاشان، بخش اول: محاسبه و طراحی اجزای مکانیکی

نویسندگانسعید گلابی، ابوالفضل حلوایی نیاسر
همایشنخستین کنفرانس ملی انرژی، فناوری­های خودرو، توسعه پایدار با رویکرد توسعه فناوری­ خودروی هیبریدی و الکتریکی
تاریخ برگزاری همایشآبان 1390
محل برگزاری همایشتهران
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه کاشان
نوع ارائهپوستر
سطح همایشملی
کلید واژه هاخودروی هیبرید برقی موازی، خودروی پراید، ECU، HCU، کنترل انرژی، سیستم تعلیق

چکیده مقاله

این مقاله با هدف توسعه فن­آوری خودروهای هیبرید برقی و استفاده از منابع موجود در کشور، به طراحی و ساخت اولین خودروی سواری هیبرید برقی با پلت­فرم پراید پرداخته است. برای خودروی هیبرید مورد نظر، با توجه به هزینه و محدودیت­ زمانی، آرایش موازی نوع مستقل درنظر گرفته شده است. موتور احتراق داخلی مورد استفاده، موتور پراید CC 1300 بوده که در بخش جلوی خودرو قرار دارد و در عقب خودرو، از یک موتور الکتریکی PMSM با توان نامی kW 22 استفاده گردیده است. کنترل موتور احتراقی بوسیله دستگاه ECU نوع زیمنس انجام می­شود که در این پروژه تغییر خاصی در عملکرد آن داده نشده است. برای ذخیره­سازی انرژی الکتریکی از باتری­های نوع لیتیم-یون­پلیمر با ولتاژ مجموع 192 ولت استفاده گردیده است. برای کنترل انرژی در حالات مختلف، واحد کنترل هیبرید (HCU) به نحوی طراحی شده است که می­تواند خودرو را در حالات فقط برقی، فقط احتراقی و حالت هیبرید قرار دهد. در این پروژه از شاسی و فریم خودوری پراید استفاده گردیده است و با توجه به تغییر مرکز جرم و جهت افزایش پایداری، شاسی تقویت گردیده که نتایج با نرم افزار اجزا محدود ANSYS صحه­گذاری گردیده­اند. سیستم انتقال نیروی مناسب با نسبت دنده ثابت و دیفرانسیل و سایر متعلقات در بخش عقب خودرو برای موتور الکتریکی طراحی گردیده است. سیستم تعلیق خودرو و سایر سیستم­های جانبی مجددا محاسبه و عملکرد آنها صحه­گذاری گردیده است. بدنه خودرو از لحاظ آیرودینامیکی در نرم افزارهای  Gambitو  Fluent تحلیل گردیده و تغییراتی روی بدنه انجام شده است.

متن کامل مقاله


لینک دانلود فایل