رزومه
QR


ابوالفضل حلوایی نیاسر

ابوالفضل حلوایی نیاسر

دانشیار

دانشکده: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

گروه: مهندسی برق - قدرت

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
ابوالفضل حلوایی نیاسر

دانشیار ابوالفضل حلوایی نیاسر

دانشکده: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر - گروه: مهندسی برق - قدرت مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

طراحی و ساخت سواری هیبرید برقی پراید در دانشگاه کاشان، بخش دوم: طراحی سیستم محرکه الکتریکی

نویسندگاناابوالفضل حلوایی نیاسر، سعید گلابی
همایشنخستین کنفرانس ملی انرژی، فناوری­های خودرو، توسعه پایدار با رویکرد توسعه فناوری­ خودروی هیبریدی و الکتریکی
تاریخ برگزاری همایشآبان 1390
محل برگزاری همایشتهران
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه کاشان
نوع ارائهپوستر
سطح همایشملی
کلید واژه هاخودروی هیبرید برقی موازی، سیستم کنترل انرژی، درایو موتور PMSM، اینورتر SVM، باتری.

چکیده مقاله

این مقاله به بررسی مراحل طراحی و ساخت بخش نیروی محرکه الکتریکی اولین خودروی سواری هیبرید برقی پلت­فرم پراید در ایران اختصاص دارد. با توجه به محدودیت­های تکنولوژیکی، آرایش هیبرید بکار رفته از نوع موازی می­باشد. موتور احتراقی مورد استفاده در این خودرو همان موتور پراید با ECU نوع زیمنس است. موتور الکتریکی بکار رفته یک موتور kW 22 نوع PMSM بوده که تنظیم سرعت و گشتاور آن به روش کنترل برداری انجام می­شود. اینورتر مورد استفاده نیز یک اینورتر kVA 45 بوده که به روش مدولاسیون بردار فضایی (SVM) کنترل می گردد. سیستم ذخیره ساز انرژی آن نیز شامل 13 باتری 14.8 ولتی از نوع لیتیم-یون­پلیمر بوده که ولتاژ باس DC در حد 190 ولت برای تغذیه اینورتر ایجاد می­نمایند. سیستم کنترل هیبرید خودرو (HCU) بر اساس سیگنال­های فیدبک از بخش­های مختلف و سطح شارژ باتری(SOC)، انرژی را از باتری گرفته و به موتور می­دهد و یا اینکه انرژی ترمزی و یا انرژی مکانیکی موتور احتراقی را در حالت ژنراتوری ماشین PMSM بصورت انرژی الکتریکی در باتری­ها ذخیره می­نماید. سیستم­های جانبی الکتریکی خودروی طراحی­شده، علاوه بر سیستم­های جانبی الکتریکی خودروی پراید شامل نشان دهنده­هایی است که بواسطه هیبرید شدن خودرو، اضافه گردیده­اند.

متن کامل مقاله


لینک دانلود فایل