نویسندگان | سید عبد المهدی هاشمی,احسان نوری یزدلی,علیرضا آقائی,فریبا فرجی نیگجه |
---|---|
همایش | چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۵-۳-۳ |
محل برگزاری همایش | تهران |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
در این مقاله به مطالعه ی مشعل معمولی پرداخته می شود. ابتدا تاثیر کمیت های سرعت سوخت، سرعت هوا و نرخ آتش بر طول شعله در این مشعل بررسی می شود. در ادامه به مطالعه ی طول برخاستگی شعله از پایه ی مشعل پرداخته شده و نحوه ی برخاستگی و خاموشی شعله نشان داده می شود. پس از آن مرز پایداری شعله و تاثیر کمیت های نسبت هم ارزی و نسبت اندازه حرکت بر آن مورد مطالعه قرار می گیرد. در نهایت به بررسی میزان غلظت آلاینده های ناشی از احتراق در مشعل معمولی پرداخته می شود. افزایش سرعت سوخت سبب تشکیل مرز پایداری در نسبت هم ارزی های بالاتر می شود. در سرعت های هوای ثابت افزایش نسبت هم ارزی باعث افزایش میزان غلظت NOx و CO تولیدی می شود. هم چنین افزایش سرعت هوای ورودی سبب افزایش مقادیر غلظت NOx و CO تولیدی می شود.