رزومه
QR


مریم جلائی

مریم جلائی

دانشیار

همکار سابق

دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی

گروه: زبان و ادبیات عربی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
مریم جلائی

دانشیار مریم جلائی

همکار سابق
دانشکده: دانشکده ادبیات و زبان های خارجی - گروه: زبان و ادبیات عربی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

نحوه پاسخ­گویی، راهنمایی و مشاوره: تماس تلفنی، ایمیل (به آدرس: maryamjalaei@gmail.com) پیام رسان واتساپ.

با توجه به شرایط موجود، راهنمایی حضوری با هماهنگی قبلی صورت می گیرد.

نمایش بیشتر

خوانش پذیری کتاب های عربی دوره اول متوسطه براساس تکنیک خوانایی کلوز

نویسندگانمریم جلائی، فرزانه براتی دهقی
نشریهمجله انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه کاشان
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۳۹۷
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهچاپی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهISC

چکیده مقاله

شاخص های خوانایی به تجزیه و تحلیل یک نوشته به منظور سنجش درجه خوانش پذیری آن می پردازد تا نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کند. نظر به رویکرد جدید آموزش زبان عربی در مدارس ایران مبتنی بر استنباط و درک مطلب، این پژوهش به بررسی سطح خوانش پذیری کتابهای عربی متوسطه اول می پردازد. پژوهش از نوع تحلیل محتوا و با استفاده از تکنیک خوانایی کلوزاست. جامعه آماری پژوهش شامل 400 دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه های هفتم و هشتم یکی از مدارس ناحیه 5 اصفهان است که آزمون کلوز بر نمونه ای متشکل از 200 دانش آموز از 6 کلاس انجام شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نمرات حاصل از اجرای این آزمون با استفاده از دو روش آماری توصیفی و استنباطی نشان می دهد که محتوای هر سه کتاب عربی دوره اول متوسطه بر اساس شاخص مذکور در سطح آموزشی است؛ به عبارت واضح تر، برای درک و فهم این کتاب ها نیاز به آموزش معلم است.

 

 

لینک ثابت مقاله

متن کامل مقاله


لینک دانلود فایل