تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی

نویسندگانسیدکمال الدین موسوی
همایشششمین کنفرانس بین المللی بازیهای رایانه ای: فرصتها و چالشها
تاریخ برگزاری همایش۳۰بهمن و ۱ اسفند ۱۳۹۹
محل برگزاری همایشاصفهان
ارائه به نام دانشگاهدانشگاه کاشان
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

چکیده
پژوهش حاضر یک پیمایش اجتماعی است که به موضوع تجربه بازی های موبایلی در شهر کاشان در سال 7931 می
پردازد. جامعه آماریِ پژوهش را 031101 نفر شهروندان کاشانی بر اساس نتایج سرشماری سال 1011 تشکیل می
دهند که از این میان 011 نفر به عنوان جمعیت نمونه تعیین و به شیوه نمونه گیری خوشه ای بررسی شده اند. نتایج
بدست آمده حاکی است جامعه مورد مطالعه زمان زیادی را به بازی های موبایلی اختصاص نداده و عموما کمتر از یک
ساعت در روز بازی می کنند. در این میان، بازیهای سرگرمی دونفره، در بین مرد ها و بازی های مهارت و خلاقیت و
سلامت در بین زن ها پر طرفدارند. همچنین، تنها 22 ..% پاسخگویان از بازیهای موبایلی با محتوای آسیب رسان
استفاده می کنند. پسران نوجوان دبیرستانی، جوانان دانشجو، ومردان شاغل در مشاغل فنی حرفه ای بیش ازبقیه گروهها،
و متقابلا مربیان و معلمان مرد، زنان شاغل در مشاغل فنی حرفه ای و زنان بیوه یا مطلقه کمتر از بقیه گروههای
اجتماعی در معرض محتوای آسیب رسان بازی های موبایلی قرار دارند. در افرادی که بازیهای با محتوای آسیب رسان
انجام میدهند، پر تکرار ترین موارد را بازی های ترس و وحشت، و بازی های خشونت و زدوخورد تشکیل می دهد.
واژگان کلیدی: اوقات فراغت،گذران فراغت خلاقانه، بازی موبایلی، محتوای آسیب رسان

فایل چکیده مقاله