نویسندگان | اکرم سجودی,علی یزدخواستی |
---|---|
همایش | اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری، علوم تربیتی و اقتصاد مقاومتی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۶-۹-۱۹ |
محل برگزاری همایش | ساری |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
تلفیق برنامه های درسی به معنای ارتباط دادن و درهم آمیختن محتوای برنامه درسی به منظور انسجام تجربیات یادگیری دانش آموزان است. همچنین برنامه ی درسی میان رشته ای از رویکردهای متداول تلفیق برنامه ی درسی است. هدف از این مقاله بررسی ومیزان تاثیر به کارگیری برنامه ی درسی تلفیقی بر میزان پیشرفت و کارایی دانش آموزان می باشد.، که به روش توصیفی تحلیلی انجام شده است. توجه به برنامه ی درسی تلفیقی در مقاطع مختلف تحصیلی، در عین اهمیت دادن به – برنامه های مبتنی برساختاررشته ای، ضمن رعایت توالی های منطقی، وضعیت انتقال آموخته ها و تعمیم محتاطانه آنها را به قلمرو نظام های دیگرفراهم می کند. در واقع برنامه ی درسی تلفیقی به طور کلی جایگزین برنامه ی درسی موضوعی نخواهد شد بلکه با تاکید برساختار رشته ها سعی می کند زمینه ی لازم برای کنجکاوی افراد را بوجود بیاورد.برنامه ی درسی تلفیقی بر یادگیری معنادار و درک عمیق و جامع مفاهیم و مسایل علمی می افزایدو یادگیرنده را از جزم اندیشی و نگریستن یک بعدی به مسایل دور می کند.