آموزش ابتدایی و راههای جذب کودکان به مدرسه

نویسندگانمینا سلیمیان ریزی,علی یزدخواستی
همایشاولین همایش ملی و اولین همایش بین اللملی رواشناسی ،علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و فرهنگی
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۶-۹-۱
محل برگزاری همایشهمدان
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

تعلیم و تربیت موضوعی است که از دیرباز توجه بشر به آن معطوف بوده است. آشکار است که دانش آموزان بدون انگیزهی لازم بهره ای از آموزش نمی برند .ریشهی پیشرفت یک جامعه در توسعه ی فرهنگی و به کارگیری فنون صحیح تعلیم و تعلم نهفته است که بدون شک ، نیل به این اهداف مستلزم مدیریت صحیح کلاس معلمان و بهره برداری مفید توسط فراگیران و محصلین می باشد . باید کوشید تا با امکانات موجود دست کم بهترین راهکارها را برای رشد ارائه داد . معلم واقعی کسی است که می تواند راهی به سوی دل ها بگشاید و علم را با ایمان و عقل را با دل پیوند زند، از این رو راز موفقیت معلمان را نخست باید در جذب دانش آموزان دانست یعنی این که معلم بتواند اعتقاد و علاقهی درونی آنها را به وجود آورد و رابطهی روحی و معنوی با آنها برقرار کند تا آنجا که حتی نگاه ها و اشاره ها و حالت های معلم نیز در آنها تاثیر عمیقی بگذارد و در تربیت شخصیت آنان منشا اثر شود . هدف اصلی این پژوهش، بررسی نیازهای دانش آموزان دورهی ابتدایی و نیز اشکال های آموزش در مدارس ابتدایی می باشد. برای دستیابی به این هدف، از روش پژوهش توصیفی تحلیلی بهره گرفتهشدهاست. بنابراین به شرح ویژگی های کودکان دوره ی - ابتدایی و معلمان اثر گذار این دوره پرداخته سپس راهکارهایی جهت جذب کودکان به مدرسه ارائه می شود . واژگان