نویسندگان | علی یزدخواستی,محمدحسین بابایی,سیده زینب موسوی تنها |
---|---|
همایش | هفتمین همایش علمی پژوهشی توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی ابران |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۱-۰۲-۱۵ - ۲۰۲۱-۰۲-۱۹ |
محل برگزاری همایش | 1 - قزوین |
ارائه به نام دانشگاه | دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مرکز مطالعات و تحقیقات علوم و فنون بنیادین در جامعه |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | ملی |
چکیده مقاله
امروزه اعتقاد بر این است که آموزش و ارزشیابی دو فرایند در هم تنیده اند. سنجش و ارزشیابی معتبر، دانش آموز را برمی انگیزد تا بیاموزد که چگونه یاد بگیرد. از آنجا که روش تدریس و آزمون های مختلف تاثیرات متفاوتی بر روی یادگیری و نمرات فراگیران دارند این مطالعه با هدف بررسی آزمون های تکوینی و پایانی بر میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی فراگیران با روش کتابخانه ای انجام گرفته است. سی و دو کتاب و مقاله فارسی و لاتین در رابطه با موضوع جمع آوری و بررسی گردید. با بررسی منابع و متون مربوط به ارزشیابی و جستجو در مورد پژوهش های کار شده در رابطه با موضوع مطالعه به سوالات پژوهش پاسخ داده شد. این مطالعه نشان داد انجام آزمون های تکوینی در طول نیمسال تحصیلی و سنجش پایانی باعث افزایش یادگیری دانش آموزان و دانشجویان می شود. لذا پیشنهاد شد اساتید و معلمان نسبت به کارگیری روش ارزشیابی مستمر در تدریس دروس خود توجه بیشتر بورزند تا بدین وسیله موجب افزایش یادگیری و دانش فراگیران شوند.
کلید واژه ها: یادگیری، ارزشیابی، ارزشیابی مستمر، ارزشیابی میان ترم، ارزشیابی پایانی