| نویسندگان | مهدی یزدانی کاشانی,علی یزدخواستی,علی اسماعیلی وردنجانی |
| همایش | دومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی |
| تاریخ برگزاری همایش | 2019-11-21 - 2019-11-22 |
| محل برگزاری همایش | 1 - کاشان |
| ارائه به نام دانشگاه | کاشان |
| نوع ارائه | سخنرانی |
| سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
امروزه انسان ها با اثرات گسترده بحران های مالی و اقتصادی جهانی دست به گریبان هستند که این بحران نه تنها در نظام
های بانکی در جهان بلکه در همه زمینه های توسعه انسان از جمله آموزش و پرورش وجود دارد. سال هاست که علل و دلایل
وجود نابرابری و عدم هماهنگی میان بخش های مختلف جامعه از مباحث مورد توجه در مطالعات بوده که این نابرابری می
تواند ناشی از تلاش های متفاوت فردی و یا در اثر بهره گیری از فرصت های موجود در خانوارها و یا مناطق مختلف باشد. پس
با توجه به این موضوع ، ما در مرحله ای قرار گرفته ایم که می بایست تصمیمات مهمی اتخاذ نماییم که بتوانیم از این بحران
ها به عنوان فرصت استفاده نموده و از شکست در پیشرفت هایمان جلوگیری نماییم. از طرفی آموزش نیز می تواند یک ابزار
مهم برای نیل به توسعه اقتصادی و اجتماعی باشد به صورتیکه در اهداف توسعه هزاره مصوب سال 2000میلادی ، از آموزش
به عنوان یکی از برجسته ترین عوامل کلیدی در کاهش فقر و محرومیت نام برده شده است. منظور از برابری آموزشی ، وجود
فرصت های آموزشی برای آحاد جامعه است تا دور از هر گونه فشار مالی ، اجتماعی یا فرهنگی خود را برای مشارکت فعالانه
و همه جانبه در جامعه آماده سازد. با توجه به شواهد موجود ، آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی بهبود زندگی افراد فقیر اذعان شده است و نابرابری آموزشی یک مانع مهم در روند بهبود زندگی انسان از جمله بهبود شرایط اقتصادی ، اجتماعی و
زیست محیطی )توسعه پایدار( است. مطالعه حاضر که بصورت پژوهش اسنادی و استفاده از تجربیات دیگران و خودم و مقالات
متعدد انجام گردیده، ابتدا ارتباط بین فقر و محرومیت را با نابرابری آموزشی و تعاریف مرتبط با هریک از آن ها بیان نموده و
سپس تأثیرات این متغیرها را بر روی توسعه پایدار مورد بررسی قرار داده است.