شبیه سازی اجزاء محدود رینگهای چند لایه کوپلینگ به منظور تعیین ضرایب فنریت خمشی و پیچشی با استفاده از دو روش مختلف

نویسندگانمحمدرضا فاتحی,حسن بابااکبرزارعی,علی قربانپور
همایشدومین همایش یافته های نوین در هوافضا، مکانیک و علوم وابسته
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۶-۹-۲۱
محل برگزاری همایشتهران
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

تعیین ضرایب فنریت خمشی و پیچشی رینگ¬های چند لایه کوپلینگ (Laminated rings coupling)، به عنوان یکی از اجزای اصلی به کار رفته در کوپلینگ بین محورهای موجود در بالگردها، ضروری به نظر می¬رسد. این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که در تحلیل مسائل ارتعاشاتی مربوط به محورهای بالگرد، دسترسی به مقادیر مربوط به ضرایب فنریت رینگ¬های چند لایه کوپلینگ الزامی است. با توجه به مشکلات موجود در تحقیقات آزمایشگاهی ناشی از عدم دقت در اندازه¬گیری ابعاد هندسی، خواص قطعات و همچنین هزینه¬های مالی، ارائه روشی برای محاسبه ضرایب فنریت این قطعه می-تواند بسیار سودمند باشد. در این تحقیق، با ارائه دو روش مناسب برای یافتن ضرایب فنریت این رینگ¬ها، شبیه¬سازی آنها در نرم افزار اجزاء محدود آباکوس انجام خواهد شد. همچنین اثرات مختلفی همچون اصطکاک بین سطوح لایه¬ها، محل اعمال بارگذاری و تغییر تعداد لایه¬ها در ضخامت کل ثابت که ممکن است روی نتایج حاصل شده تاثیرگذار باشند، بررسی خواهند شد. در نهایت، دو روش ارائه شده با هم مقایسه و روش مناسب¬تر انتخاب خواهد شد.