بررسی دلالت¬های تربیتی بازسازی¬گرایی¬اجتماعی در برنامه¬درسی

نویسندگانمحمد امینی,عباس شکاری,ایمان طسوجیان
همایشدومین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۵-۱۰-۷
محل برگزاری همایشتهران
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

چکیده هدف اصلی این پژوهش،بررسی دلالت های تربیتی بازسازی¬گرایی اجتماعی در برنامه¬درسی است. که برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش توصیفی_ تحلیلی بهره گرفته¬شد. فرایندتربیتازنگاهبازسازی¬گرایانومؤلفه¬هایتربیتیازجملهبرنامه-درسیوآموزشی،اهداف¬آموزشیوروش¬های¬تربیتیموردبررسیقرارگرفته¬است .به طور کلی ،نتایج حاصل از بررسی دلالت¬های-تربیتی¬بازسازی¬گرایان نشان می¬دهدنقشمدرسهبهعنواناهرمیبرایهنجارهایاجتماعیواقتصاداست.اهداف¬برنامه¬درسی¬بازسازی-گرایانتربیتیکاملاًبازسازیشده¬استتامقتضیاتبحرانفرهنگیکنونیبرآورده¬گردد.محتوای برنامه¬درسی وآموزشی بازسازی¬گرایی-برنامه¬جهانی¬است که بر صداقت، برادری و برابری تأکید می¬کند بازسازی¬گرایانهمه روش¬ها¬ی تدریس درحالحاضرراموردانتقادقرار¬¬می¬دهندزیرااینروشهانگرشهایسنتیراتقویتمی¬کند .