نویسندگان | زینب السادات اطهری اصفهانی,محمد امینی,ایمان طسوجیان |
---|---|
همایش | سومین کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۶-۹-۲۲ |
محل برگزاری همایش | شیراز |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
ژوهش حاضر در زمینه یکی از اساسی ترین مباحث روز در حوزه ی آموزش و پرورش تحت عنوان شناسایی عواملموثر بر افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع اسنادی (کتایخانه ای) وجامعه آماری صرفا کلیه منابع و اسناد مورد مطالعه در زمینه افت تحصیلی می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ازروش استنتاجی و از نوع پیشرونده استفاده شد. نتایج این پژوهش، نقش چهار عوامل اندازه کلاس (تعداد دانشآموزان)، زمان، والدین و معلم را بر افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی موثر نشان داد. که در عنصر اندازه کلاسعدم توافق در تعداد دانش آموزان یک کلاس درس، در عنصر زمان عوامل مانند کمبود زمان کافی، زمانبر بودن نظامارزشیابی موجود، در عنصر والدین عدم توجه به جایگاه والدین در نظام آموزشی و عدم همکاری والدین با معلمان ودر عنصر معلم عدم دخالت معلمان در تغییرات آموزشی و مهارتها و سطح سواد معلمان به عنوان عوامل افتتحصیلی در دوره ی ابتدایی استنتاج شد.