نویسندگان | زینب السادات اطهری اصفهانی,محمد امینی,ایمان طسوجیان |
---|---|
همایش | سومین کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۶-۹-۲۲ |
محل برگزاری همایش | شیراز |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
پژوهش حاضر در زمینه یکی از اساسی ترین مباحث روز در حوزه¬ی آموزش وپرورش تحت عنوان شناسایی عوامل مؤثر بر عدم کارایی ارزشیابی توصیفی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع اسنادی( کتایخانه¬ای) و جامعه آماری صرفاً کلیه منابع و اسناد مورد مطالعه در زمینه ارزشیابی توصیفی می¬باشد. برای تجزیه و تحلیل داده از روش استنتاجی و از نوع پیش¬رونده استفاده شد. نتایج این پژوهش، نقش چهار عوامل محتوای، مشکلات بازخوردی، فضایی رفاقتی کلاس درس و معلمان را بر عدم کارایی مناسب ارزشیابی توصیفی مؤثر نشان داد. که در عنصر محتوا عدم تناسب بین حجم کتاب¬های درسی و نظام ارزشیابی توصیفی، در عنصر مشکلات بازخورد بی توجه به تناسب بازخورد با درک دانش آموزان ابتدایی، میزان استفاده از بازخوردها، زمان استفاده از بازخوردها ، در عنصر فضایی رفاقتی کاهش انگیزه برای رقابت و یادگیری پایین دانش آموزان قوی¬تر ودر عنصر معلم عدم دخالت معلمان در تغییر در نظام ارزشیابی، عدم آگاهی معلمان با نحوه¬ی اجرای ارزشیابی توصیفی به عنوان چالش های پیشروی نظام ارزشیابی دوره¬ی ابتدایی استنتاج شد. پژوهش حاضر در زمینه یکی از اساسی ترین مباحث روز در حوزه¬ی آموزش وپرورش تحت عنوان شناسایی عوامل مؤثر بر عدم کارایی ارزشیابی توصیفی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع اسنادی( کتایخانه¬ای) و جامعه آماری صرفاً کلیه منابع و اسناد مورد مطالعه در زمینه ارزشیابی توصیفی می¬باشد. برای تجزیه و تحلیل داده از روش استنتاجی و از نوع پیش¬رونده استفاده شد. نتایج این پژوهش، نقش چهار عوامل محتوای، مشکلات بازخوردی، فضایی رفاقتی کلاس درس و معلمان را بر عدم کارایی مناسب ارزشیابی توصیفی مؤثر نشان داد. که در عنصر محتوا عدم تناسب بین حجم کتاب¬های درسی و نظام ارزشیابی توصیفی، در عنصر مشکلات بازخورد بی توجه به تناسب بازخورد با درک دانش آموزان ابتدایی، میزان استفاده از بازخوردها، زمان استفاده از بازخوردها ، در عنصر فضایی رفاقتی کاهش انگیزه برای رقابت و یادگیری پایین دانش آموزان قوی¬تر ودر عنصر معلم عدم دخالت معلمان در تغییر در نظام ارزشیابی، عدم آگاهی معلمان با نحوه¬ی اجرای ارزشیابی توصیفی به عنوان چالش های پیشروی نظام ارزشیابی دوره¬ی ابتدایی استنتاج شد. پژوهش حاضر در زمینه یکی از اساسی ترین مباحث روز در حوزه¬ی آموزش وپرورش تحت عنوان شناسایی عوامل مؤثر بر عدم کارایی ارزشیابی توصیفی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع اسنادی( کتایخانه¬ای) و جامعه آماری صرفاً کلیه منابع و اسناد مورد مطالعه در زمینه ارزشیابی توصیفی می¬باشد. برای تجزیه و تحلیل داده از روش استنتاجی و از نوع پیش¬رونده استفاده شد. نتایج این پژوهش، نقش چهار عوامل محتوای، مشکلات بازخوردی، فضایی رفاقتی کلاس درس و معلمان را بر عدم کارایی مناسب ارزشیابی توصیفی مؤثر نشان داد. که در عنصر محتوا عدم تناسب بین حجم کتاب¬های درسی و نظام ارزشیابی توصیفی، در عنصر مشکلات بازخورد بی توجه به تناسب بازخورد با درک دانش آموزان ابتدایی، میزان استفاده از بازخوردها، زمان استفاده از بازخوردها ، در عنصر فضایی رفاقتی کاهش انگیزه برای رقابت و یادگیری پایین دانش آموزان قوی¬تر ودر عنصر معلم عدم دخالت معلمان در تغییر در نظام ارزشیابی، عدم آگاهی معلمان با نحوه¬ی اجرای ارزشیابی توصیفی به عنوان چالش های پیشروی نظام ارزشیابی دوره¬ی ابتدایی استنتاج شد. پژوهش حاضر در زمینه یکی از اساسی ترین مباحث روز در حوزه¬ی آموزش وپرورش تحت عنوان شناسایی عوامل مؤثر بر عدم کارایی ارزشیابی توصیفی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع اسنادی( کتایخانه¬ای) و جامعه آماری صرفاً کلیه منابع و اسناد مورد مطالعه در زمینه ارزشیابی توصیفی می¬باشد. برای تجزیه و تحلیل داده از روش استنتاجی و از نوع پیش¬رونده استفاده شد. نتایج این پژوهش، نقش چهار عوامل محتوای، مشکلات بازخوردی، فضایی رفاقتی کلاس درس و معلمان را بر عدم کارایی مناسب ارزشیابی توصیفی مؤثر نشان داد. که در عنصر محتوا عدم تناسب بین حجم کتاب¬های درسی و نظام ارزشیابی توصیفی، در عنصر مشکلات بازخورد بی توجه به تناسب بازخورد با درک دانش آموزان ابتدایی، میزان استفاده از بازخوردها، زمان استفاده از بازخوردها ، در عنصر فضایی رفاقتی کاهش انگیزه برای رقابت و یادگیری پایین دانش آموزان قوی¬تر ودر عنصر معلم عدم دخالت معلمان در تغییر در نظام ارزشیابی، عدم آگاهی معلمان با نحوه¬ی اجرای ارزشیابی توصیفی به عنوان چالش های پیشروی نظام ارزشیابی دوره¬ی ابتدایی استنتاج شد. پژوهش حاضر در زمینه یکی از اساسی ترین مباحث روز در حوزه ی آموزش وپرورش تحت عنوان شناسایی عواملموثر بر عدم کارایی ارزشیابی توصیفی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع اسنادی (کتابخانه ای) وجامعه آماری صرفا کلیه منابع و اسناد مورد مطالعه در زمینه ارزشیابی توصیفی می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ازروش استنتاجی و از نوع پیشرونده استفاده شد. نتایج این پژوهش، نقش چهار عوامل محتوای، مشکلاتبازخوردی، فضایی رفاقتی کلاس درس و معلمان را بر عدم کارایی مناسب ارزشیابی توصیفی موثر نشان داد. که درعنصر محتوا عدم تناسب بین حجم کتاب های درسی و نظام ارزشیابی توصیفی، در عنصر مشکلات بازخورد بی توجهبه تناسب بازخورد با درک دانش آموزان ابتدایی، میزان استفاده از بازخوردها، زمان استفاده از بازخوردها ، در عنصرفضایی رفاقتی کاهش انگیزه برای رقابت و یادگیری پایین دانش آموزان قویتر ودر عنصر معلم عدم دخالت معلماندر تغییر در نظام ارزشیابی، عدم آگاهی معلمان با نحوه ی اجرای ارزشیابی توصیفی به عنوان چالش های پیشروینظام ارزشیابی دورهی ابتدایی استنتاج شد.