نویسندگان | زینب السادات اطهری اصفهانی,محمد امینی,ایمان طسوجیان |
---|---|
همایش | Global Conference on Psychology and Educational Sciences, Law and Social Sciences at the start of the third millennium |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۶-۵-۹ |
محل برگزاری همایش | شیراز |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
پژوهش حاضر در زمینه یکی از اساسی ترین مباحث روز در حوزه¬ی آموزش و پرورش تحت عنوان شناسایی عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع اسنادی( کتایخانه¬ای) و جامعه آماری صرفاً کلیه منابع و اسناد مورد مطالعه در زمینه افت تحصیلی می¬باشد. برای تجزیه و تحلیل داده از روش استنتاجی و از نوع پیش¬رونده استفاده شد. نتایج این پژوهش، نقش چهار عوامل اندازه کلاس(تعداد دانش¬آموزان)، زمان، والدین و معلم را بر افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی مؤثر نشان داد. که در عنصر اندازه کلاس عدم توافق در تعداد دانش آموزان یک کلاس درس، در عنصر زمان عوامل مانند کمبود زمان کافی، زمان¬بر بودن نظام ارزشیابی موجود، در عنصر والدین عدم توجه به جایگاه والدین در نظام آموزشی و عدم همکاری والدین با معلمان و در عنصر معلم عدم دخالت معلمان در تغییرات آموزشی و مهارت¬ها و سطح سواد معلمان به عنوان عوامل افت تحصیلی در دوره¬ی ابتدایی استنتاج شد.