نویسندگان | فریبرز صدیقی ارفعی,سمیرا بیگی هنم,نوشین بهجت,ژیلا بهجت,صغری عباسی |
---|---|
همایش | اولین کنفرانس بین المللی روان شناسی و علوم رفتاری |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۵-۲-۱۹ |
محل برگزاری همایش | تهران - مرکز همایشهای دانشگاه تهران |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
چکیده:از آنجا که پیشرفت تحصیلی از مهمترین نتایج نظام آموزشی هم برای فرد و هم جامعه به شمار می رود و با توجه به اینکه شناسایی مولفه های تاثیر گذار، شرایط مناسب را برای تربیت افراد با سواد و خلاق در زمینه های علوم مختلف فراهم می کند لذا هدف کلی پژوهش حاضر پرداختن به بحث سلامت روان به عنوان عاملی موثر در پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان می باشد. روش: روش پژوهش حاضر تحلیلی - اسنادی می باشد. یاف ته ها: شرایط عاطفی و روانی و سلامت روانی را می توان به عنوان اصلی ترین عامل پیشرفت تحصیلی دانست. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان با اینکه از بهره ی هوشی بالاتر از متوسط و ظرفیت یادگیری قابل ملاحظه برخوردارند، اما به دلایلی از قبیل فقر عاطفی، فقدان اعتماد به نفس، عدم کفایت در برابر ابراز وجود و کمی احساس خود ارزشمندی، اضطراب، افسردگی و تعارض روانی و غیره دچار بی اشتهایی تحصیل شده، نمی توانند پیشرفت تحصیلی مطلوبی داشته باشند. نتیجه گیری: نقش برجسته و منحصر به فرد دانشجویان به عنوان مدیران و سازندگان آینده ی هر جامعه، ضرورت تامین سلامت روانی آنها و نیز شناسایی و حذف عوامل منفی موثر بر سلامت روانی آنها را ضروری می نماید