رزومه
QR


فریبرز صدیق ارفعی

فریبرز صدیق ارفعی

دانشیار

دانشکده: دانشکده علوم انسانی

گروه: روان شناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
QR
فریبرز صدیق ارفعی

دانشیار فریبرز صدیق ارفعی

دانشکده: دانشکده علوم انسانی - گروه: روان شناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

بررسی آموزش ازطریق بازی وارتباط آن بایادگیری وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان

نویسندگانفریبرز صدیقی ارفعی,اکرم گلستانی فرد
همایشکنفرانس جهانی روانشناسی وعلوم تربیتی،حقوق وعلوم اجتماعی درآغاز هزاره سوم
تاریخ برگزاری همایش2016-11-10
محل برگزاری همایششیراز
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

یکی از چالشهای که در آموزش مطرح است این است که باید در آموزش از روشهایی استفاده شود که به روز و جذاب باشد و یادگیری عمیق تری را ایجاد کند که متاسفانه گاه چنین نیست. عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش داتشته باشد که یکی از این عوامل روش تدریس است با توجه به این که امروزه روش تدریس فعال به عنوان روشهای سودمند تدریس مورد توجه می باشد یکی از روشهای تدریس فعال استفاده از بازی است بازی باایجاد انگیزه در دانش اموزان می تواند به عملکرد و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند. هدف از مطالعه حاضر بررسی آموزش از طریق بازی و ارتباط ان با یادگری و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان که به روش توصیفی انجام شده است نتایج بیانگر است که استافده از بازی در کلس درس باعث تحرک فعال بودن بیشترین دانش اموزان گردد در بهبود یادگیری و پیشرفت تحصیلی آنها موثر واقع شود.