بررسی و مقایسه توالی حافظه بینایی – ترسیمی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی خوانی با دانش آموزان دارای اختلال ریاضی پایه ابتدایی

نویسندگانمحمد صادق میرعلی,صدیقه چشم براهی,فریبرز صدیقی ارفعی
همایشهمایش ملی توانمندسازی فردی- اجتماعی افراد با نیازهای ویژه
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۳-۱۰-۱۵
محل برگزاری همایشقائنات
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشملی

چکیده مقاله

چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه ی توالی حافظه بینایی- ترسیمی دانش آموزان دارای اختلال نارسا خوانی و اختلال ریاضی اول تا ششم 1391 به مرکز اختلالات یادگیری به منظور درمان و تشخیص اختلالات خود، مراجعه کرده اند می باشد. - ابتدایی که در سال تحصیلی 1392 پژوهش حاضر رابطه توالی حافظه بینایی-ترسیمی را با جنسیت و نوع اختلال یعنی نارساخوانی و ریاضی را مورد بررسی و سنجش قرار می دهد.جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه ی دانش آموزانی است، که به مرکز اختلالات یادگیری شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده اند. پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه ای است که 60 نفر از دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی دارای اختلال نارساخوانی و اختلال ریاضی مراجعه کننده به مرکز فوق را در بر می گیرد که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. جهت جمع آوری اطلاعات، از پرسش نامه توالی حافظه ی بینایی- مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. با توجه به نتایج حاصل به نظر می t ترسیمی استفاده شده است. داده های حاصل، با استفاده از آزمون رسد که تفاوت معنی داری بین جنسیت و نوع اختلال، در رابطه با توالی حافظه بینایی ترسیمی دیده می شود.