تبیین رابطه بین توافق پذیری با بهزیستی ذهنی و عملکرد یادگیری در دانش آموزان پایه دوازدهم شهرستان آران و بیدگل

نویسندگانفریبرز صدیقی ارفعی,فاطمه عبدالقدیری ارانی
همایشاولین کنفرانس بین المللی روانشناسی،علوم اجتماعی،علوم تربیتی و فلسفه
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۳-۰۵-۱۱ - ۲۰۲۳-۰۵-۱۱
محل برگزاری همایش1 - بابل
ارائه به نام دانشگاهموسسه آموزش عالی راه دانش بابل
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

هدف از پژوهش حاضر تبیین رابطه بین توافق پذیری با بهزیستی ذهنی و عملکرد یادگیری در دانش‌آموزان پایه دوازدهم شهرستان آران و بیدگل بود. هدف پژوهش از نوع کابردی و روش آن توصیفی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش‌آموزان دختر پایه دوازدهم شهرستان آران و بیدگل در سال تحصیلی 1401 می باشد که تعذاد آنها 600 نفر می باشد. جهت تعیین حجم نمونه با توجه به حجم جامعه براساس جدول کرجسی-مورگان (1972)، تعداد 236 نفر به‌عنوان نمونه به شیوۀ نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند برای جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه شخصیت NEO - فرم کوتاه، پرسشنامه بهزیستی ذهنی کییز و ماگیارمو (SWS) و پرسشنامه استاندارد عملکرد یادگیری یانگ استفاده شد. همچنین از روش آماری تحلیل کوواریانس از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t جهت تحلیل داده ها استفاده شد، نتایج حاکی از آن بود که بین توافق پذیری می‌تواند با بهزیستی ذهنی و عملکرد یادگیری رابطۀ معناداری وجود داشت.

کلید واژه ها: توافق پذیری ، ‏عملکرد یادگیری و بهزیستی ذهنی