نویسندگان | فریبرز صدیقی ارفعی-فاطمه حسامپور |
---|---|
تاریخ انتشار | ۲۰۱۷-۲-۰۱ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نمایه نشریه | ISC |
چکیده مقاله
روش: پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه یآماری این پژوهش شامل کلیه ی مادران کودکان معلول ذهنی، که به موسسات نگهداری این کودکان در شهر کاشان مراجعه می کردند بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 80 نفر انتخاب و با فرم کوتاه پرسشنامه ذه نآگاهی )MSPSS( آزمو نهای حمایت اجتماعی ادراک شده و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ مورد آزمون قرارگرفتند. )FMI( فرایبرگ نتایج: نتایج تحقیق نشان داد بین ذه نآگاهی و حمایت اجتماعی با سلامت روان مادران کودکان معلول ذهنی رابطه معنا داری وجود دارد. بحث و نتیجه گیری: با عنایت به نتایج پژوهش، ذه نآگاهی و حمایت اجتماعی ادراک شده سلامت روان را پیش بینی م یکند از این رو می توان با تقویت حمایت اجتماعی ادراک شده وآموزش ذهن آگاهی موجب ارتقاء سلامت روان مادران کودکان معلول ذهنی شد و از بروز اختلالات روانی در آ نها جلوگیری کرد.