نویسندگان | حسین دلیری شمس آبادی,حسین ابراهیم پور کومله |
---|---|
همایش | یازدهمین همایش ملی کامپیوتر و سیستم های هوشمند |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۴-۲-۲۰ |
محل برگزاری همایش | کیش |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | ملی |
چکیده مقاله
چکیده مدل ها و تکنیک های پشتیبانی تصمیمگیری در تصمیمات بازاریابی، برای موفقیتهای جزئی حیاتی هستند. در میان حوزههای بازاریابی مختلف، تقسیمبندی مشتریان به عنوان یک حوزهی مهم در عملیات صنعت و تحقیقات به رسمیت شناخته شده است. تکنیک های مختلف داده کاوی میتوانند برای تقسیمبندی مشتریان و بازاریابی هدفمند، مفید باشند. یکی از این تکنیک ها، روش متغیرهای رفتاری است. انواع دیگری از مدل های پیشبینی براساس متغیرهای رفتاری ساختهشده و با تکنیک های داده کاوی کلاسیک از رگرسیون منطقی، درختهای تصمیمگیری و شبکههای عصبی مقایسه شده است. مبادلات نسبی در میان این الگوریتمهای داده کاوی در زمینه تقسیمبندی مشتریان ارائه شده است. در نهایت ما مفاهیم عملی مبتنی بر نتایج تجربی را مورد بحث قرار میدهیم