تبیین عوامل موثر برگرایش شهروندان به مصرف کالاهای داخلی مورد مطالعه

نویسندگانعلی حسین زاده-محسن نیازی-الهام شفایی مقدم
تاریخ انتشار۲۰۱۶-۳-۰۱
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهچاپی
نمایه نشریهISC ,SID

چکیده مقاله

یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات ملی و ترویج مصرف کالاهای داخلیست در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر میزان تمایل مصرف کنندگان به مصرف محصولات داخلی به صورت کمی پرداخته ایم این مطالعه از نوع پیمایش اجتماعیست و داده های تحقیق با استفاده از تکنیک پرسش نامه جمع اوری شده است یافته های تحقیق نشان میدهد متغیر هویت ملی با حجم اثر متوسط در رتبه اول با 35 درصد اثرگذاریست رضایت از کالای خارجی با 25 درصد اثرگذاری در رتبه دوم است و متغیر رضایت از کالای داخلی و تبلیغات تلویزیون به ترتیب با حجم اثر کم در رتبه های بعدیست