نقش فضای باز در آموزش فعال دانش آموزان دختر مبتنی بر نظریه بازسازی تمرکز ذهنی ( مطالعه موردی هنرستان های دخترانه شهر کاشان)

نویسندگانمونا کاتب,جواد دیواندری,احمد دانایی نیا
همایشکنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین در عمران، معماری، محیط زیست و معماری
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۵-۶-۱۵
محل برگزاری همایشکوهدشت
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشبین المللی

چکیده مقاله

پِوهشهای صورت گرفته در خصوص عوامل کیفی ارتقاء سطح آموزشی در سطوح آموزش متوسطه، بررنقش بی بدیل فضای باز و نقش آن بر بهبود کیفیت آموزش و ارتقاء سلامت جسمس و روحی دانش آموزان تاکید دارد . نتایج بدست آمده نیز گویای آن است که حضور موثر فضای باز در محیطهای آموزشی در ارتقای کیفیت آموزشی فضا اثر مستقیم دارد و با تقویت آنها میتوان حضور خلاقانه دانش آموزان در فضای آموزشی در راستای آموزش فعال و دانش آموز محور را برآورده ساخت.