نویسندگان | قنبر علی شیخ زاده,سروش صدری پور,علیرضا آقائی,سیدمحمدباقر شاهرضائی,محمدرضا بابائی |
---|---|
همایش | دومین کنفرانس بینالمللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۶-۹-۲۷ |
محل برگزاری همایش | بیرجند |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | بین المللی |
چکیده مقاله
در کار حاضر، میدان جریان جابهجایی اجباری آشفته و انتقالحرارت برای هوای داخل کابین یک بالگرد صحرایی مطالعه میشود. هدف اصلی کار حاضر، تأمین شرایط آسایش حرارتی خلبان یک بالگرد صحرایی داخل کابین در فصل تابستان (استفاده از سیستم سرمایش) است. به همین منظور، فضای اشغالشده توسط خلبان داخل کابین در نظر گرفته میشود. معادلات حاکم با استفاده از روش حجم کنترل مبتنی بر الگوریتم سیمپل و مدل آشفتگی k-ε حل میشوند. تأثیر تغییر دما و سرعت هوای ورودی به کابین بر شرایط آسایش حرارتی خلبان ارائه میشوند و بهینهسازی برای کمترین مقدار شاخص درصد نارضایتی افراد انجام میشود. بر اساس نتایج، دما و سرعت هوای ورودی به کابین تأثیر قابل توجهی بر شاخصهای آسایش حرارتی خلبان داخل کابین دارند. مشاهده میشود که با افزایش سرعت هوای ورودی به کابین، دما و سرعت هوا در ناحیه اشغالشده توسط خلبان بهترتیب کاهش و افزایش مییابد. در نهایت شاخصهای میانگین آراء و درصد نارضایتی افراد برای شرایط مختلف هوای ورودی محاسبه شدند و کمترین مقدار درصد نارضایتی افراد برای هوای ورودی با دمای 10 °C و سرعت 0.4 m/s حاصل شد.